Heavenly Sword Článek Heavenly Sword

Heavenly Sword

Dalibor Franta

Dalibor Franta

15. 9. 2006 22:40
Reklama

Mít v zádech několik let ničím nepřerušovaného vývoje, vydavatele který na vás netlačí a do práce vám nemluví – to je nedosažitelný sen snad všech vývojářských týmů, které pracují na launch titulech pro PS3. A přesto se mezi nimi najde jeden, který si dnes může dát s klidným svědomím nohy na stůl a s pobavením sledovat překotnou práci svých konkurentů, snažících se nepropásnout ten velký (a věčně oddalovaný) den, kdy se PS3 konečně dostane na trh. Řeč je o vývojářích z Ninja Theory (dříve Just Add Monster), kteří se nenechali odradit otazníky budoucnosti ani rizikem, že se jejich výtvoru možná neujme žádný vydavatel a začali na svém projektu pracovat už na začátku roku 2003. Ten projekt dostal jméno Heavenly Sword a ironií osudu musel být po celou dobu vyvíjen s pomocí high endových počítačů – o PS3 se tou dobou sotva šuškalo. Dnes, jen pár měsíců před launchem nové japonské konzole, už ninjové z Británie svého vydavatele našli. Není jím nikdo jiný než samotná Sony, která neváhala a z Heavenly Sword udělala jednu z vlajkových lodí PS3.

Hra na Hrdinu

Už na začátku celého projektu existovala v hlavách vývojářů jasná představa – chtěli stvořit snovou, pohádkově dramatickou hru, která by dýchala atmosférou a mytologií dálného východu a zároveň by byla prostoupena čistokrevnou akcí v nejlepší tradici frenetických japonských bojovek. S pomocí téměř neomezených možností next gen konzolí tak vzniká titul, který jako by z oka vypadl filmům Tygr a Drak nebo Hrdina a který slibuje přinést stejný akční, emocionální a především vizuální náboj. Heavenly Sword se bude odehrávat v blíže nespecifikované době na neznám místě, v čele s hlavní hrdinkou Nariko. Tato rusovlasá bojovnice je posledním přeživším členem starodávného klanu, který po celé generace ochraňoval legendární zbraň mýtických vlastností. Heavenly Sword, jak se meč jmenuje, je vysoce čaromocnou avšak smrtící zbraní – svou energii totiž čerpá ze svého držitele, a tak, ačkoliv mu zároveň propůjčí nepředstavitelnou moc, je zároveň nástrojem jeho definitivní a neodvratitelné zkázy. Nariko nyní zůstává jedinou jeho strážkyní, ostatní padli rukou loupeživého krále Botana (mimochodem, toho ve hře ztvární Andy Serkis, známý spíš jako předobraz Gluma z Pána Prstenů). Hrdinka se tedy vydává na cestu, na jejímž konci stojí nejenom pomsta, ale také její vlastní záhuba.

Kratos vs Nariko

Podobá-li se příběh a atmosféra bojovým asijským ságám, pak hra samotná se jednoznačně zhlédla v legendárním God of War pro PS2. Hordy, pluky, ba celé armády nepřátel, filmová kamera, efektivní střihy, složitá komba, elegantní bojový systém a nápadité zbraně, to vše by mělo tvořit jádro hratelnosti Heavenly Sword. Protivníků budou vskutku celé hromady a jak nám pánové od Sony předvedli během své prezentace na E3, lišit se nebudou ani tak množstvím (to je nepočitatelné za každé situace), jako spíš velikostí. Ta bude totiž s postupem každou z úrovní narůstat, od obyčejných lidských protivníků, až po gigantické bossy a jejich pohůnky. Se záplavou normálně rostlých nepřátel si umí Nariko poradit zejména za pomoci svých zavěšených dýk – ty jako by z oka vypadly Kratově řetězové výbavičce a jsou také podobně variabilní. Nariko s nimi obsáhne veliký prostor a v případě, že čelí slabším protivníkům, dokáže se s jejich pomocí lehce vysekat z každé větší skrumáže. Kamile se však na scénu dostane některá z přerostlých potvůrek, bude třeba přitvrdit. V takovém případě je nutné sáhnout (všechno se děje plynule a bez zbytečného zdržování) po čarovném meči a rozmluvit agresivním hošanům jejich snažení dobře mířenou ranou na lebeční partie. Akce neztrácí na svižnosti ani během střihových sekvencí. Ty jsou totiž plně interaktivní a tak je možné zpomaleného tempa a filmových střihů kamery využít k nějakému obzvlášť efektivnímu útoku – po vzoru God of War se tak děje pomocí drobné rytmické minihry, kdy je potřeba správně kombinovat akční tlačítka a směry pohybu. Body za patřičně stylový boj si pak Nariko střádá do ukazatele na obrazovce a v případě, že ho zcela naplní, může nashromážděnou energii proměnit v ničivý a jak se patří spektakulární protiútok. Ku pomoci bude také zcela interaktivní prostředí, které v žádném případě nebude poškozenívzdorné. Různých částí zdemolovaného okolí také bude moci Nariko patřičně využít v boji. Za to vděčí originálnímu enginu, který byl vyvinut speciálně pro potřeby hry…inu, když má člověk na vývoj čtyři roky, může pak sklízet plody poctivé práce.

Světlé zítřky

Grafika projektu patří k tomu nejlepšímu, co bylo doposud pro next gen konzole k vidění. Po shlédnutí videa z E3 má člověk opravdu plné ruce práce s neposlušnou čelistí, která má tendence válet se pořád někde po zemi a všem okolo překážet. Vše navíc běhá naprosto plynule, až někdy člověk neví jestli se soustředit na ladné křivky spoře oděné Nariko, nebo na padající sekyru třímetrového obra s hlavou kozlíka Šikuly. Heavenly Sword možná nepřinese videoherní revoluci, na to se žánrových klišé drží příliš urputně a nepokrytě, určitě však (alespoň v to doufáme) přinese kvalitu a nový standard pro podobné 3D akce, které budou na konzolích nové generace následovat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama