Rogue Galaxy Článek Rogue Galaxy

Rogue Galaxy

Dalibor Franta

Dalibor Franta

31. 5. 2006 22:58

Výjimečných her je poskrovnu. Obzvlášť v dnešní době, kdy se pozornost celé hráčské obce upírá do budoucnosti v očekávání přechodu k next-gen. Ale kde je psáno, že tu pravou next-gen zábavu si člověk užije pouze a jenom na nových futuristických mašinkách? Hráči svou pozornost k nové generaci her a konzolí upřeli tak usilovně, až by mohli začít přehlížet opravdové herní skvosty, které se chystají posunout hranice nehledě na starší technologii. Jedním z těchto skvostů je také Rouge Galaxy pro PS2 – sci-fi RPG z dílny opravdových mistrů od fochu Level 5 (jistě si vzpomenete na ne zas tak dávno recenzovaný Dragon Quest VIII, nebo Dark Cloud). Ti se rozhodli zúročit své bohaté zkušenosti v žánru RPG a vytvořit hru s nádechem next-gen i pro naše prošedivělé a – co si budeme namlouvat – ve světle věcí budoucích také poněkud dýchavičné konzole. Hru, které bychom mohli směle začít přezdívat Final Fantasy killer.

O co jde?

Rouge Galaxy již od prosince 2005 řádí v zemi vycházejícího slunce, mimo tento zaslíbený kousek planety však mohli RPG nadšenci jenom zoufale uslintávat a doufat, že se snad při troše štěstí dočkají vydání také v Americe a Evropě. A dočkali…lépe řečeno, dočkali se oficiálního ohlášení a na E3 konečně také hratelné anglické verze. Finální produkt by se tak měl na pultech našich obchodů objevit někdy v říjnu tohoto roku. Dobrá, ale co nám to tedy japonské souostroví tak dlouho a neprávem upíralo? Čeho že se to FF XII obává jako upír šťavnatého česneku? Příběh RG se točí kolem mladého snílka s drsňáckým jménem Jester. Jester žije na podle všeho velmi nudné planetě Rosa, která je sice plná nerostného bohatství, ale i popisně nadaný člověk by ji charakterizoval přinejlepším jako nudný kus písčitého šutru. Není proto divu, že Jester touží svou rodnou hroudu opustit, nejlépe pak jako nevázaný vesmírný pirát. Když ale v galaxii vypukne válečný konflikt a Jester je na své planetě zotročen coby levná pracovní síla, zdá se jeho sen nekonečně vzdálený. A přesto se právě v tento moment ukazuje vesmírný dobrodruh Dorgengore, který hlavního hrdinu osvobodí a vytáhne na vesmírné pátrání po tajemství věčného života. Inu, nezní to zrovna jako extáze originality, ale svůj hlavní účel příběh bezezbytku naplňuje – jestli vesmírné pátrání po kultovním artefaktu nezní dobrodružně, pak už nic. Mimo hlavní dějovou linii se samozřejmě můžeme těšit na celou řadu vedlejších questů a miniher. Hlavní zbraně Rouge Galaxy však dřímají někde úplně jinde…

Technické zpracování

Především se jedná o technické zpracování, které můžeme jedním slovem nazvat jako naprosto úchvatné…pravda, to jsou sice slova dvě, ale jedno bez druhého by pravděpodobně nedokázala vystihnout situaci tak jak se opravdu má. Co do grafiky se může RG směle zařadit vedle takových titulů, jako je Black, nebo Shadow of the Colossus a to aniž by přitom cokoliv tratil na své cel shadové roztomilosti, která se za ta léta stala doslova poznávacím znamením vývojářů z Level 5. Na první pohled upoutá hráčovo oko zejména ohromná vykreslovací vzdálenost a nebývale vysoká míra detailů, která byla věnována jak každému z charakterů, tak zejména hernímu prostředí. Dalším esem v rukávu je pak zcela plynulá hratelnost, kterou neruší žádné zbytečné nahrávací časy – hra sbírá informace pouze při nahrávání uložené hry a při přechodech mezi animovanými sekvencemi. V herním světě by se iritující okénko „loading“ nemělo objevit vůbec. Tuto technologii si Level 5 dostatečně ošahal už v osmém Dragon Questu, ale nyní ji skutečně dovedl k dokonalosti. Ostatně, že se vizuální prezentace povedla na výbornou můžete posoudit z přiložených screenshotů.

Hratelnost

Jak už začíná být – zejména v RPG Level 5 – zvykem, i tentokrát bude herní mapa zcela přístupná takříkajíc „po vlastních“. Každý kopec, každé údolí, les, jezero, nebo moře bude možné navštívit, prošmejdit, nebo přeplavat. Dříve nebo později však narazíte na někoho, kdo vám bude chtít v cestování jaksepatří zabránit. A právě v ten okamžik přichází ke slovu unikátní bojový systém, který by se dal v mnohém přirovnat k tomu co pro nás připravuje Final Fantasy XII. Do bitvy se vždy zapojí celá vaše tříčlenná skupinka, přičemž přímou kontrolu budete mít pouze nad svou herní postavou – ta disponuje naprostou svobodou pohybu, jediný limit zde představuje akční metr. Každá provedená akce, ať už se jedná o útok, obranu, nebo výskok vám z tohoto metru ukousne patřičný díl, je proto nutné si vše patřičně rozvrhnout, aby se v boji nevyskytovala zbytečná hluchá místa. Rozmanitost jednotlivých bitev by měla obstarávat dynamická AI nepřátel, díky které podle slibů Level 5 odpadnou nudné souboje se stále stejně se chovajícími nepřáteli. O akce ostatní členů party se stará umělá inteligence – na základě hráčem vydaných pokynů. Nemůžeme si pomoct, ale celý systém působí mnohem přirozeněji, než je tomu u překombinovaného FF XII. Konečný soud však nechme až na test finální verze. Jak bylo řečeno, muziku budou v boji přitvrzovat vaši kolegové, kterých během svého putování vesmírem potkáte až osm. Každý z nich se může pochlubit nějakou tou vzácnou dovedností, ale hlavně unikátní zbraní – od elegantních dalekonosných luků (pro ty co si nechtějí ušpinit ruce), až po staré dobré chladné železo. Těšíte se? My zcela určitě.