Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent Článek Splinter Cell: Double Agent

Splinter Cell: Double Agent

dawve87

dawve87

5. 1. 2006 23:53 3
Reklama

S velkou šancí nesplést se bychom mohli tvrdit, že úspěch vydavatelského domu UbiSoft je postaven na dobře zavedených sériích, jejichž nové díly v pravidelných intervalech vrhá na trh. Dříve to byl Rayman či Rainbow Six, nyní většinu firemního zisku generují mainstreamové, přesto značně hodnotné kousky nesoucí názvy Ghost Recon, Prince of Persia a samozřejmě také Splinter Cell. Posledně jmenovaná série v minulém roce zřejmě v rekordním čase dosáhla třetího dílu a zdálo se, že by si na chvíli mohla dát oddych. Nikoliv, přátelé! Roční cyklus zůstane zachován, nicméně to je asi jediná oblast, kde přetrvá kámen na kameni. Příběh Sama Fishera nabírá na obrátkách a ubírá se směrem, jaký by dopředu nepředpověděli snad ani sami vývojáři. Přesto, až si přečtete náš článek, se radikální otočka stane předmětem vašich snů.

Život na draka = dvojitý agent na scéně

Již měsíce před větším únikem informací se vášnivě spekulovalo o Samově přesunu na druhou stranu barikády – tak trochu neuvěřitelně se měl stát vrahem a zlodějem poté, co mu opilý řidič zabil v minulých dílech občas zmiňovanou dceru Sarah a on se psychicky zhroutil. UbiSoft takticky mlžil, čímž divoké teorie a neplacenou reklamu šikovně podporoval. Nakonec se ovšem tvůrci ze šanghajské pobočky rozhodli otočit ventilem a opařit natěšené hráče. Ukázalo se, že domněnky měly pravdivý základ. Dceruška skutečně skonala pod koly ožralou řízeného vozu, což Sama položilo do měsíce trvajících depresí, z nichž ho novou pracovní nabídkou vyvádí až Irving Lambert. Role elitních agentů však už připadla jiným, zbývá jen jeden z nejtěžších úkolů – infiltrace teroristické skupiny John Brown Army, operující na území USA. Jenže tihle kluci na dobrá doporučení nehrajou, je potřeba na ně udělat dojem. Hlavní hrdina se tak ocitá ve věznici, z níž záhy spolu s jedním ze členů padoušské organizace uniká a skutečně se tak na oko stává parťákem těch, jejichž eliminace vždy byla jeho prioritou.

Tentokrát za ním již nemůže stát tým specialistů a pomocníků, musí se spolehnout jen sám na sebe – na své schopnosti i intuici při rozhodování. Rovněž může zapomenout na řadu fajnových serepetiček, jejichž prostřednictvím jsme si v minulých dílech užívali pocitu výlučnosti. Na druhou stranu nás čekají adrenalinové sporty jako seskok z letadla, potápění se a podobným směrem profilované kousky. Základní fragmenty hratelnosti ovšem zůstaly v podstatě zachovány – pořád se jedná o stealth akci takovou, jak ji Splinter Cell novodobě definoval. Kvůli nedostatku technických vychytávek se důraz na opatrné plížení ještě zvýší. Tomu samozřejmě bude uzpůsoben i design úrovní. Dostaneme se na místa, kam bychom v roli klasického agenta jen stěží zavítali: kupříkladu vězení či velitelství teroristů. Jinak si procestujete téměř celý svět, ve výčtu destinací nechybí Afrika, Mexiko, Čína ani Island. Práce v přísném utajení navíc plnění úkolů ještě rozšiřuje. Někdy se společně s dalšími agenty NSA budete snažit splnit požadavky mise a zároveň před svými parťáky z řad teroristů pořád zůstat tím „dobrým“ Samem, který v zájmu jejich věci neváhá odkrouhnout něco nevinných obětí.

Volný jako pták

Práce pro dva rozdílné subjekty stojící de facto proti sobě s sebou nutně musí přinášet rozhodnutí. A to nevratná rozhodnutí, která příběh dále rozvětví. Jistě si tak domyslíte, že se nám do rukou dostane v sérii zatím nepříliš vídaná volnost v jednání. Dokážete zabít jednoho nevinného, abyste zachránili tisíce? Samozřejmě nevíme, jak často se na rozcestí dostaneme, ale už se moc těšíme na chvíle, kdy na nás teroristé budou řvát „zabij ho“ a Lambert si ze srdce bude přát, aby jeho člověk přežil. V takové chvíli spočine tíha nebožákova osudu na našich bedrech. S rozdvojkami se samozřejmě pojí i několik různých zakončení, na která jsme už teď velmi zvědaví. Bude možné se definitivně odpoutat od NSA a zůstat na straně teroristů? Těžko říct, autoři se na podobné otázky tváří pochopitelně neutrálně.

Jistě však víme, že odkryjeme temnou část Samova nitra a záměrem UbiSoftu je, abychom se o něm dozvěděli množství osobních informací. Poodkryjí tak něco z jeho minulosti, života i to, jak zvládá komplikované období. Na příběh má být vůbec kladen mnohem větší důraz než minule, což se opět projeví v oblíbeném televizním zpravodajství, ale také v četných interaktivních vložkách, jež budou hráčem ovlivnitelné. Na scénáristy je větší volností tvořen obrovský tlak a pokud se u tohoto titulu něčeho obáváme, je to právě smysluplné zvládnutí všech dějových odboček. Doufejme, že se vše povede tak jak má.

Středobodem hry by měla být snaha o zachování rovnováhy mezi úkoly splněnými v zájmu NSA a teroristické organizace JBA. Obě mají své priority, které vaším prostřednictvím chtějí prosadit – jenže když upřednostňujete jednu, bude to té druhé „líto“ a dá vám vaše činy pořádně sezřat. Obě strany vám ke spolupráci nabídnou parťáky, s nimiž bude nutné plnit některé mise. S tím souvisí i vyspělá umělá inteligence pomáhající při překonávání k tomuto účelu speciálně uzpůsobených překážek. Radost z povedené kooperace nás tak už nebude provázet pouze v multiplayeru.

Lepší ve všech směrech

Multiplayer navíc nabere na obrátkách a konečně rozšíří dosud maximální čtveřici hráčů na šestici. Pravda, není to moc, ale jak se říká – nemusí pršet, stačí když kape. Velkou zábavu jsme si užili už 2vs2, a teď to mezi plíživými agenty a skvěle vyzbrojenými vojáky bude vřít ještě mnohem více.

Předchozí díly si vždy zakládaly na pokročilém technickém zpracování, které takřka k dokonalosti dovedlo Chaos Theory. Čtyřka pracuje na jeho mocně vylepšeném enginu a bude tak logicky vypadat ještě mnohem lépe. Už jen proto, že s Double Agentem Microsoft počítá jako s jedním z potenciálních hnacích motorů nového XBOX 360. A ten momentálně sází především na opulentní grafické zpracování, které se pochopitelně uplatní i na výkonných PC.

Splinter Cell: Double Agent je dost možná nejslibnějším titulem jara. Jsme moc rádi, že se nemusíme strachovat o kvalitu, vždyť ubisoftí produkce vykazuje jen minimální výkyvy. Nepůjde ani o nastavovanou kaši, ba právě naopak. Lákavý zvrat útočí na naší fantazii a osobně už jsem moc zvědavý, jak dovedou z nastavené situace autoři vybruslit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama