spolecnost-sce-koupila-zipper-interactive
Novinka Společnost SCE koupila Zipper Interactive

Společnost SCE koupila Zipper Interactive

sleepless.

sleepless.

25. 1. 2006 08:47
Reklama

Společnost Sony Computer Entertainment začíná pomalu, ale jistě plnit řady před několika měsíci zformované globální vývojové divize SCE Worldwide Studios. Na počátku měsíce prosince minulého roku došlo ke koupi holandského týmu Guerilla Games (Killzone) a nyní se součástí SCE,respektive SCE Worldwide Studios stala doposud nezávislá vývojářská společnost Zipper Interactive založená už v roce 1995 Jimem Boslerem a Brianem Soderbergem. Konkrétní informace o tom, za jakých podmínek vedení Zipper Interactive na prodej kývlo, nebyly zveřejněny, ale jistě byly ve hře hodně velké peníze a nejenom ty. Svědčí o tom i fakt, že SCE nebude zatím žádným způsobem do fungování Zipper Interactive zasahovat a na svém místě tak zůstane kompletní dosavadní management.

Ostatně v případě Zipper Interactive se tomu ani nelze divit. Proč by měla SCE ničit svými zásahy něco co řadu let tak parádně fungovalo, přičemž parádně je v tomto případě možná poněkud slabý výraz. Prakticky vše nač tvůrci ze Zipper Int. sáhli se proměnilo v komerční hit s velkým ohlasem mezi fanoušky. Platí to například o skvělé mech akci Mechwarrior 3, nebo Xbox exkluzivním titulu Crimson Skies: High Road to Revenge, který si řada fanoušků pravidelně skrze Xbox Live užívá i dneška. Přitom se na trhu objevil už v říjnu roku 2003. Zdaleka nejúspěšnějším počinem Zipper Int. je série taktických vojenských akcí SOCOM: U.S. Navy Seals, která se na podzim minulého roku dočkala opět parádního třetího dílu na PS2 a neméně povedeného debutu na handheldu Sony PSP v podobě titulu SOCOM: U.S. Navy SEALs Fireteam Bravo. Titulů v sérii SOCOM se dohromady prodalo přes 7 milionů kusů, což je úspěch jako hrom a pro SCE by byla ostuda kdyby si nedokázala tvůrčí tým Zipper Int. udržet, nebo jej získat.

Nákupem Zipper Interactive se řady SCE Worldwide Studios rozšířily o dalšího SCE first-party developera. Hned od počátku byly součástí SCEWS tvůrčí týmy Incognito Entertainment (série Twisted Metal) a Naughty Dog (série Jak & Daxter, Crash). Pak přibyl holandský tým Guerilla Games a nyní Zipper Interactive. Z first-party developerů už tak zbývají pouze týmy Insomniac Games (Ratchet & Clank, Spyro, Disruptor) a Sucker Punch Productions (Sly Cooper), přičemž podle informací z GameSpotu by se vedení Rucker Punch akvizici od SCE nebránilo, zatímco vedení týmu Insomniac si i nadále svoji nezávislost hodlá ponechat.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama