souhrn-informaci-z-gdc-06-playstation-3-presentace
Novinka Souhrn informací z GDC 06 PlayStation 3 presentace

Souhrn informací z GDC 06 PlayStation 3 presentace

sleepless.

sleepless.

23. 3. 2006 08:31
Reklama

Jedním z nejvíce očekávaných momentů aktuálně probíhající akce GDC 2006 byla PlayStation 3 presentace presidenta SCE Worldwide Studios Phila Harrisona, jenž měl podle papírových předpokladů navázat na Kena Kutaragiho z minulého týdne a zveřejnit další informace týkající se konzole PS3. Harrison tyto předpoklady naplnil jenom z části, když kus presentace věnoval zveřejnění stejných informací, které oznámil Kutaragi v Tokiu. Nových informací však také nebylo málo, tak se jimi teď ve stručnosti probereme.

Nejdříve došlo k představení akční adventure God of War II, což měl být signál (nejenom směrem publiku v San Jose), že Sony rozhodně nehodlá na platformu PS2 po launchi PS3 nijak zanevřít. PS2 se bude i nadále těšit velkorysé oficiální podpoře, což je při obrovské základně majitelů této konzole naprosto logické. Dále se Harrison chvilku věnoval handheldu Sony PSP, když připomněl, že se jeho majitelé dočkají letos na podzim nejenom Eye Toy like kamerky a GPS přijímače, ale i updatu s podporou RSS kanálů, voice/video chatu a podpory Macromedia Flash. Co se možnosti hraní PSOne titulů na PSP týče, tak tato služba prý bude zprovozněna letos na samém konci roku. V souvislosti s PSP Harrison připomněl, že bude tato platforma úzce propojena s PS3. Zejména v tom smyslu, že bude PS3 sloužit jako server s obsahem, který bude možné distribuovat do PSP, jež převezme roli přijímače.

Další část presentace PS3 byla věnována předvádění celé řady technology demíček, přičemž na rozdíl od E3 2005 šlo ve většině případů o realtime dema. Některá z nich byla dokonce hratelná, což platí hlavně o demoverzích akční simulace WarHawk, závodního titulu Motorstorm, FPS Resistance: The Fall of Man, zatím nepojmenované hry od SCE London Studio a dalších. Nechybělo ani tradiční demo kačenkami, které se však na rozdíl od E3 2005, nekoupaly ve vaně, ale seděly na mořském dně. K dispozici též bylo tech demo titulu Heavenly Sword, ukázka z next-gen titulu v sérii The Getaway a tech. demo futuristické hry, během něhož se na obrazovce mihlo logo Ratchet and Clank, což hovoří samo za sebe.

Podstatná část presentace byla věnována představení prvků online služby PlayStation Network Platform, která bude v základní verzi zcela zdarma a hned od počátku bude otevřená směrem k third party vývojářům a vydavatelům, kteří budou moci hráčům nabídnou služby podle svého přání. Jinak řečeno, nebudou muset své online hry upravovat tak, aby obsahovaly prvky podporované výhradně PSNP. K něčemu podobnému se spol. Microsoft v případě své služby Xbox Live odhodlala až před několika dny, kdy oznámila, že bude v případě Xbox Live možné, aby third-party společnosti provozovaly pro nadstandardní herní prvky své vlastní servery, souběžně se servery služby Xbox Live.

Vraťme se však k PS3 a jeho online platformě. Společnost Sony bude hodně sázet na komunitu svých uživatelů, takže už základní verze by měla podporovat možnost posílání emailů, chatování, friends listy a další prvky, jež budou navíc dostupné nejenom z hlavního menu, ale i přímo ve hrách. To samé platí i pro virtuální trh, v jeho rámci chce Sony prodávat nejenom obsah pro hry, ale později i hudbu, filmy a další multimédia. PS3 online platforma by prý neměla být službou určenou výhradně k hraní, ale ke sdělování informací a zábavě všeho druhu. Na tom všem hodlá společnost Sony vydělávat a dost možná s tím počítá jako s docela velkým zdrojem příjmů. Svědčí o tom některé aktuální kroky, jako například zahájení mezinárodní iniciativy nazvané "e-distribution", která má dopomoci ke vzniku co největšího množství obsahu, jež bude potenciálním zákazníkům k dispozici pouze v rámci PS3 online služby. O tom, že to s e-distribucí myslí Sony smrtelně vážně svědčí speciální stránka, která má sloužit především k poskytnutí základních informací potenciálním obchodním partnerům.

Na úplný závěr je třeba zmínit pár informací, které vypluly na povrch až po presentaci v rámci Q&A session právě s Hilem Harrisonem. PS3 launch tituly budou představeny na E3 2006, přičemž valná většina z nich bude na této květnové akci k dispozici v hratelné podobě. Během E3 06 dojde k představení nové podoby PS3 ovladače, který nahradí nechvalně známý gamepad bumerangového tvaru. Dále je tu zpětná kompatibilita PS3 s PSOne a PS2 tituly, která by měla být bez výjimky stoprocentní. Navíc by měly PS2 tituly při hraní na PS3 vypadat, nebo běžet o fous lépe. Žádné podrobnější info však v tomto ohledu není k dispozici. Harrison nechtěl do podrobností zacházet ani v případě regionálních omezení PS3 titulů, které jak se zdá, žádné nebude. Podle toho co Phil během Q&A prohlásil se zdá,že PS3 hry nebudou nijak regionálně uzamknuty a například hráči v Evropě budou moci s klidem importovat hry z USA, či Japonska a hrát je na svých PAL PS3. Harrison k tomu dodal, že díky kapacitě Blu-ray disků bude možné, aby vydavatelské společnosti umisťovaly na Blu-ray disk všechny verze hry (NTSC, PAL) naráz. Záležet to prý bude výhradně na vydavatelích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama