Podíl na trhu už Sony netrápí, jde o rozšiřování
Absolutní nadvláda PS2 v rámci současné konzole konzolí je nezpochybnitelná a společnost Sony dává velmi ráda najevo že většina trhu patří s PS2 právě jí. Do budoucna to však bude jinak. Šéf SCE Europe David Reeves totiž v rozhovoru pro Kikizo prohlásil, že už Sony s PS3 nebude hrát o co největší podíl na trhu, ale o to jak rychle dokáže s PS3 trh rozvíjet, rozšiřovat. Cílem Sony je 15 procentní růst trhu za rok v oblasti hardwaru i softwaru a zdvojnásobení trhu v horizontu 6 let. Na tom jestli bude mít Sony s PS3 na trhu 40, 50, nebo 60 procentní podíl už prý tolik nezáleží.
V tomto se Sony evidentně shoduje s Nintendem, jehož primárním cílem s Wii je také rozvoj trhu. Způsob, kterým toho chtějí obě společnosti dosáhnout je však radikálně odlišný. Zatímco Nintendo hodlá rozšiřovat trh/získávat nové zákazníky skrze inovaci (nyní už známá Blue Ocean strategie), tak Sony na to jde hlavně přes Blu-Ray a další multimediální možnosti PS3. Právě proto se představitelé Sony snaží při každé příležitosti zdůraznit, že PS3 není jenom konzole určená k hraní her, ale multimediální zařízení určené pro provozování celé řady zábavních činností včetně hraní her, sledování filmů, interakce s členy komunity, prohlížení fotek, surfování na webu a podobně. Rozhodně bude zajímavé sledovat, čí přístup bude nakonec slavit úspěch. Není přitom vyloučené, že budou úspěšné oba dva.