jak-bude-zajistena-zpetna-kompatibilita-ps3
Novinka Jak bude zajištěna zpětná kompatibilita PS3?

Jak bude zajištěna zpětná kompatibilita PS3?

sleepless.

sleepless.

6. 6. 2006 08:38
Reklama

Zatímco okolo zpětné kompatibility konzole Xbox 360 se vedou stále vášnivé debaty a je víceméně jisté, že nebude nikdy stoprocentní, tak o zpětné kompatibilitě PlayStation 3 s PS2 a PSX hrami nikdo nepochybuje. Není k tomu důvod. Společnost Sony slíbila, že se hráči dočkají 100% zpětné kompatibility, stejně jako tomu bylo (víceméně - ža na pár PSX her) u PS2, kde svůj slib dodržela. Všichni tedy se zpětnou kompatibilitou PS3 počítají jako s něčím naprosto samozřejmým. Faktem ovšem je, že až na pár náznaků nebylo nikdy oficiálně oznámeno, jak se Sony o zpětnou kompatibilitu postará. Bude to softwarově skrze emulátor, hardwarově, nebo kombinací hardwarové a softwarové emulace jako v případě PS2, kde byl grafický čip PSX kompletně emulován na PS2 grafickém čipu (Graphics Synthesizer)? Konkrétní odpověď na tuto otázku nikdo neznal a vlastně ještě ani teď nezná. Tak nějak se však na základě několika prohlášení představitelů Sony obecně předpokládalo, že zpětná kompatibilita PS3 bude výhradně softwarová.

Tento předpoklad se teď však snaží vyvrátit japonský měsíčník Ultra One, v jehož posledním čísle se objevila informace o tom, že emulace PS2 a PSX her bude na PS3 zajištěna hardwarově. Jinak řečeno, že bude konzole PlayStation 3 obsahovat jak PS2 CPU (Emotion Engine), tak grafický čip (Graphic Synthesizer), což bude mít neblahý vliv na náklady spojené s produkcí PS3. Každá PStrojka bude stát Sony mnohem více než, kdyby žádný PS2 hardware neobsahovala a emulaci zajišťovala softwarově. Proto se prý bude Sony snažit dokončit co nejdříve vývoj skutečného PS2/PSX emulátoru, aby jím mohla v pozdějších modelových řadách PS3 nahradit dva výše zmíněné PS2 čipy a snížila tím produkční náklady.

Zda-li jsou informace z Ultra One pravdivé se teprve ukáže. Budoucím majitelům PlayStation 3 by však mělo být víceméně jedno, jestli bude zpětná kompatibilita PS3 zajištěna hardwarově, nebo softwarově. V obou případech by měla fungovat stejně na 100%. Dosažení tohoto cíle si Sony hodlá pojistit prostřednictvím patchů. Jakmile nepůjde některou PSX, nebo PS2 hru na PS3 spustit, tak Sony připraví patch, který to umožní. Uživateli si pak takový patch stáhne, on se mu uloží na pevný disk a postará se o to, aby daný PSX/PS2 titul už problémy nedělal a fungoval tak jak má. Kromě problematiky týkající se zpětné kompatibility přinesl Ultra One magazín ještě několik dalších informací. Jedna z nich například uvádí, že operační systém PS3 bude uložen ve flash paměti a nebude tak hráči zabírat cenné místo na pevném disku. Navíc díky tomu budou hráči moci bez obav měnit základní pevný disk za jakýkoli jiný. Není totiž žádným tajemstvím, že bude PS3 využívat klasických ATA HDD.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama