playstation-3-a-vyznam-digitalni-distirbuce-dat
Novinka PlayStation 3 a význam digitální distirbuce dat

PlayStation 3 a význam digitální distirbuce dat

sleepless.

sleepless.

12. 6. 2006 08:35
Reklama

Během E3 2006 sice zástupci SCE o online službách spojených s konzolí PS3 moc obšírně nerozprávěli, protože to prý není příliš zajímavé, ale rozhodně se jedná o jeden z hlavních prvků a Sony jej bude tlačit ode dne zahájení prodeje PS3. Alespoň to v dalším rozhovoru pro japonskou sajtu PC Impress Watch potvrdil Ken Kutaragi. Společnost Sony prý chtěla e-Distribuci rozjet už za PS2 éry, ale kvůli nedokonalým sítím to nebylo možné. Jenže situace se za posledních pár let změnila a jak ukazuje úspěch společnosti Apple a jejího iTunes, tak právě teď nastal podle Kutaragiho ten pravý čas, aby svůj program e-Distribuce rozjela i společnost Sony. Základem bude samozřejmě PlayStation online služba, jejíž elementární prvky budou všem uživatelům zcela zdarma. Platit se bude pouze za samotný obsah. To je podle Kutaragiho nesmírně důležité. V dnešní době berou uživatelé základní služby, jako například online hraní, za něco co by nemělo být zpoplatněno. Společnost Sony to tedy nebude dělat, což je přesný opak toho co dělá Microsoft. Jak jistě všichni uživatelé služby Xbox Live vědí, tak právě možnost online hraní je zpřístupněna pouze těm co si zaplatí Gold verzi Xbox Live.

Kutaragi si myslí, že bude chvilku trvat než si lidé digitální distribuci obsahu (nejenom) pro PS3 a skrze PS3 oblíbí natolik, že tomuto způsobu jeho získávání dají přednost před způsobem klasickým (nákup v obchodech). Společnost Sony předpokládá, že to bude trvat přinejmenším 2 roky. Jakmile si pak lidé na digitální distribuci zvyknou, tak bude čas na další kroky. Podle Kutaragiho by mohly do budoucna ztratit svůj význam i pevné disky. Bude-li nadále pokračovat současný trend rozvoje digitálních sítí, tak nebudou pevné disky třeba, protože bude všechen obsah umístěn na serverech, respektive Cell serverech, abychom byli konkrétní. Jenže právě se servery a sítěmi bude i za ony dva roky problém, navzdory velkému potenciálu Cell procesoru co se využití v serverech týče. Kutaragi to uvedl na příkladu titulů od týmu Polyphony Digital (série Gran Turismo), kdy by se lidé kvůli obsahu i online hraní připojovali přímo na server Polyphony Digital, což by však kvůli počtu uživatelů znamenalo, že by takový server musel obsahoval až několik stovek Cell procesorů. Jedině to by prý zajistilo možnost fungování celého kyber komunity. Samozřejmě jenom za předpokladu, že by nevypadla dodávka elektřiny.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama