virtua-fighter-5-proc-jenom-na-ps3
Novinka Virtua Fighter 5 – proč jenom na PS3?

Virtua Fighter 5 – proč jenom na PS3?

sleepless.

sleepless.

1. 7. 2006 08:38
Reklama

Dumá-li nějaký příznivce série Virtua Fighter nad tím, proč se pátý díl objeví vedle automatů jenom na konzoli PlayStation 3, tak už nemusí. Hiroshi Kataoka, prezident divize SEGA-AM2, která má vývoj VF5 na starosti, totiž ve spolupráci s producentem hry Noriyukim Shimodou všechno vysvětlil v rozhovoru po magazín Ge-Maga. Důvody, proč si Sega vybrala pro konverzi arkádové verze zrovna PS3, jsou prosté. Prvním je fakt, že Virtua Fighter 4 vyšel na PS2. No a tím druhým je skutečnost, že PlayStation 3 i arkádový board Lindbergh (hardware, na němž běží arkádová verze VF5 a spousta dalších titulů) používají GPU od Nvidie. Překážek technického charakteru je tudíž v případě konverze Lindbergh -> PS3 relativně málo. No a vzhledem k tomu, že je arkádová verze VF5 navržena tak, aby možností Lindbergh boardu využila na maximum, tak je konverze na jiný než podobný hardware prakticky nemožná. Tím ze hry vypadává Xbox 360 a jeho GPU od ATI. Jak Hiroshi Kataoka, tak Noriyuki Shimoda však nezapomněli dodat, že kdyby se od začátku počítalo s tím, že bude VF5 multiplatformový titul, tak by například s konverzí na Xbox 360 nebyl problém.

Během rozhovoru pro Ge-Maga Kataoka prozradil, že měla být PS3 verze VF5 presentována už na E3, ale kvůli problémům s plánem z toho nakonec sešlo. Jinak se v současné době nachází vývoj PS3 verze v dosti pokročilé fázi a tvůrci teď budou pracovat na přidávání prvků a obsahu specifického pro PS3 verzi. Hráči by se rovněž neměli bát toho, jak bude VF5 vypadat na non-HD televizorech, které jsou navrženy pro poměr obrazu 4x3. Jak totiž Kataoka vysvětlil, tak už základní arkádová verze VF5 byla vyvíjena tak, aby byla kompatibilní s formátem 4x3 i širokoúhlým 16:9. No a na úplný závěr ještě poznámka Kataoka-sana, podle nějž není cena PS3 přemrštěná. Pokud by prý nebyl PS3 hardware presentován jako herní konzole, ale společnost Sony jej vydala například pod značkou Vaio, tak by nikdo nenamítal a ještě by si všichni říkali, jaká je to láce. Vaio PC jsou totiž docela drahé. Potíž je v tom, že PS3 není Vaio a v první řadě to je mašinka pro hraní her, takže teorie  mistra Kataoka je trošku mimo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama