vibracni-technologie-by-ps3-pad-nezdrazila
Novinka Vibrační technologie by PS3-pad nezdražila

Vibrační technologie by PS3-pad nezdražila

sleepless.

sleepless.

5. 10. 2006 08:20 2
Reklama

Poznámka bosse Sony Computer Entertainment America Kaze Hiraie týkající se rozhodnutí implementovat do PlayStation 3 gamepadu pohyb snímající technologii namísto vibrační technologie kvůli tomu, aby nebyl gamepad Sixaxis příliš drahý, byla jako obvykle následována frontálním útokem šéfa Immersion Corporation Victora Viegase. (Jen pro ty co nejsou v obraze. Společnost Immersion se už dlouho soudí se Sony kvůli tomu, že japonský gigant používal v PSX a PS2 Dual Shock ovladačích technologii spol. Immersion, aniž by ji měl licencovanou).

Viegas se ve svém vyjádření nezdráhal upozornit na to, že Kaz Hirai už poněkolikáté nemluvil pravdu. Nejdříve na E3 tvrdil, že spolu pohyb snímající technologie a vibrační technologie nemohou v jednom ovladači fungovat. Technici z Immersion však během dvou dnů navrhli hned několik řešení, které použití obou technologií v jednom ovladači umožňuje. Společnost Sony na to však nereagovala a zvolila si jiný důvod proč vibrační technologii nepoužít – cenu.

Viegas však přišel s tím, že Sony opět nemluví pravdu, jelikož prý lze vibrační technologii do gamepadu implementovat bez navýšení nákladů. Navíc si do Sony neopomněl rýpnout, když se ohnal průzkumem společnosti Ipsos (který si samozřejmě zaplatila Viegasova firma Immersion), podle něhož si hráči daleko více přejí vibrace než pohyb snímající technologii. No a nakonec Viegas poukázal na third-party PS2 gamepad G-Pad Pro, který za cenu necelých 30 dolarů nabízí jak vibrace, tak snímání pohybu.

Sečteno a podtrženo, argument Sony, že by implementace vibrační technologie prodražila PS3 gamepad, je podle Viegase zcela mimo. Co se soudního procesu mezi Sony a Immersion týče, tak se v současnosti řeší odvolání Sony. Viegas přitom doufá, že celá několikaletá soudní eskapáda skončí už na počátku příštího roku, kdy snad soud potvrdí původní rozsudek a Sony bude společnosti Immersion muset zaplatí hodně velkou sumu (desítky milionů dolarů), nebo se dohodnout na jiném řešení, které společnost Immersion Corporation Sony už docela dlouho nabízí. Jak totiž Viegas už snad po sté zdůraznil, tak prý stačí, aby spol. Sony projevila zájem, zaplatila licenci, jak už to před několika léty udělala spol. Microsoft a následné spolupráci už by pak nic nebránilo.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama