kdo-muze-za-negativni-medialni-obraz-sony
Novinka Kdo může za negativní mediální obraz Sony?

Kdo může za negativní mediální obraz Sony?

sleepless.

sleepless.

6. 11. 2006 16:13 1
Reklama

Společnost Sony byla velmi dlouho bez člověka, který by odpovídal za to, jak se Sony presentuje vůči veřejnosti a médiím. Jinak řečeno, byla bez PR manažera. Těsně před Tokyo Game Show 2006 byl na tuhle pozici usazen Dave Karraker, který má s PR činností v herním průmyslu velké zkušenosti. Byl u launche 3DO, Dreamcastu a docela dlouho dělal i v Crystal Dynamics. No a právě s Davem Karrakerem si v poněkud rozvleklém rozhovoru povídali redaktoři Gamasutry, kteří se jej stihli zeptat na několik poměrně zajímavých otázek. Karraker na ně odpověděl v tradičním Sony stylu a jasně tak dokázal, že  si společnost Sony vybrala toho pravého.

Na otázku, proč si myslí, že se v poslední době hovoří o Sony spíše v negativním slova smyslu, odpověděl Karraker následovně. Negativní smršť namířenou proti Sony prý mají na svědomí hlavně novináři, kteří potřebují psát o něčem zajímavém, respektive kontroverzním. Kladné informace prý nikoho nezajímají. Může za to i fakt, že je Sony dlouhodobě jedničkou na trhu. Když je někdo rok co rok úspěšný, tak už to nikoho nezajímá. Nakonec je prý úplně jedno, jestli je proti Sony vedena jakákoli negativistická kampaň. Stačí se prý zeptat lidí jestli PS3 chtějí, nebo ne. Většina řekne, že PS3 chce.

Karraker se vyjádřil i k tomu, co on a jeho podřízení hodlají dělat pro to, aby se mediální obraz Sony v následujících měsících zlepšil. Nejdříve však přiznal, že společnost Sony udělala velkou chybu, když nechala masmédia, aby vytvářela její pověst. Nikdo se prý otevřeně nebránil, když zástupci konkurence (Peter Moore z Microsoftu například) hlásali o Sony a PS3 negativní věci. To se teď změní. Žádný mediální útok nezůstane bez povšimnutí. PR oddělení Sony se chce bránit a trpělivě vysvětlovat všechny pomluvy a negativní vyjádření z médií i od konkurence. Do budoucna je konec špatně interpretovaným a z kontextu vytrženým větám a prohlášením. Sony se hodlá bránit s pomocí faktů.

Docela zajímavě zní i Karrakerovy poznámky ohledně otevřené struktury PS3 online služby, což byl od začátku úmysl a není to důsledek časového presu. Společnost Sony zajišťuje v případě her pouze hardwarovou stránku online multiplayeru. Všechno co má softwarový charakter si zajišťují sami vývojáři. Týká se to posílání vzkazů, voice chatu, žebříčků a dalších komunitních záležitostí. Proto je možné, aby měla chystaná FPS Resistance: Fall of Men své vlastní žebříčky, které nejsou kompatibilní s globálními žebříčky PS3 online služby. Sony prostě poskytuje pouze hardware v podobě serverů.

Karraker to vysvětluje tím, že jej (ani odpovědné lidi v Sony) nezajímají globální žebříčky. Nezajímají ho výsledky hráče v Madden NFL 07, když ho zajímá pouze to, jak je dobrý v Resistance: Fall of Men. Celkové skóre získané při online hraní prý nevypovídá nic o tom, jak je hráč dobrý v jednotlivých titulech. Říká o hráči jenom to, že hraní online multiplayeru věnoval spoustu času. Proto je prý logičtější, že má například Resistance své vlastní žebříčky, které zajímají hráče co budou hrát Resistance. Nutno říci, že tento pohled na věc není zcela zcestný. Právě naopak, zdá se nám docela logický. Ono to však skutečně záleží na osobních preferencích. Někdo prostě dává přednost celkovým a někdo konkrétním informacím.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama