Vývoj pro PS3 se rozjede až s podporou Sony
Podle šéfa organizačního výboru každoročně konané akce Games Developers Conference Jamila Molediny, se drží řada tvůrčích týmů s vývojem her pro konzoli PlayStation 3 tak trošku zpátky, protože se s touto platformou teprve seznamují. Jinak řečeno, učí se, jak pracovat s několika jádry Cell procesoru a jak co nejlépe využít možnosti grafického RSX čipu. V mezičase prý spousta týmů vytváří hry pro DS a PSP, protože je to daleko méně náročné a hlavně levnější. Investovat všechny své prostředky do vývoje hry pro platformu další generace je prý obrovský risk. Obzvláště, když není tým s onou platformou řádně seznámen.
Moledina však věří, že se situace velmi brzy změní díky podpoře společnosti Sony. Ta se až doposud soustředila na poskytování podpory first-party developerům. Jinak řečeno, nejdříve musela naučit vyvíjet na PS3 týmy, s nimiž úzce spolupracuje a až pak dojde na ten zbytek. Jakmile se situace s podporou od Sony zlepší, tak se urychlí proces seznamování se s novou platformou a na PS3 se začne objevovat větší množství nových titulů. Sám Moledina celkem věří v to, že bude PS3 ve konečném důsledky pro Sony úspěch, bez ohledu na nemastný neslaný začátek. Při launchi PS2 prý bylo k dispozici také jen několik málo skutečně zajímavých titulů, což se v průběhu dalších měsíců změnilo a u PS3 to bude podle Molediny stejné.