vyvojari-se-bouri-scmrpg-na-slamdance-patri
Novinka Vývojáři se bouří – SCMRPG na Slamdance patří!

Vývojáři se bouří – SCMRPG na Slamdance patří!

sleepless.

sleepless.

9. 1. 2007 11:11
Reklama

Když byla kontroverzní freewarovka Super Columbine Massacre RPG! vybrána minulý rok v listopadu mezi 14 finalistů soutěže Slamdance Guerilla Gamemaker Competition, která se bude konat od 18. do 27. ledna souběžně se známým filmovým festivalem Slamdance v Utahu, tak to na tvářích spousty lidí vyvolalo údiv. Byl to vzhledem k kontroverzitě hry od pořadatelů skutečně odvážný, ale rozhodně správný tah, za nějž si vysloužili jednoznačnou pochvalu.

Tehdy na konci roku však ještě nikdo netušil, že na začátku roku 2007 bude všechno jinak. Ačkoli to pak bylo popřeno a interpretováno jinak, tak kvůli tlakům sponzorů festivalu byli pořadatelé nuceni Super Columbine Massacre RPG! vyřadit, čehož sami litovali. Spoluzakladatel festivalu Peter Baxter prohlásil, že kontroverzní hru Dannyho Ledonneho vyřadil nerad (prohlásil, že to je špatně), ale musel to prý udělat z morálního hlediska a kvůli přežití festivalu. Danny Ledonne přijal tuto nepříjemnou informaci takříkajíc s klidem, ačkoli mohl působit méně odevzdaně a mohl bojovat.

Naštěstí se tvůrci několika, ze zbylých 13 do finále vybraných, titulů rozhodli bojovat namísto Ledonneho, byť se mnoha z nich Super Columbine Massacre RPG! vlastně ani nelíbí (ona ta hra stejně není o tom, aby se někomu líbila). Tak například tvůrce plošinovky Braid Jon Blow na svém blogu prohlásil, že sice v SCMRPG chybí jakýkoli soucit a odkaz hry je tedy neúplný, ale to nic nemění na tom, že hra má i své světlé stránky a rozhodně nutí lidi přemýšlet nad důležitými otázkami. Jinak řečeno, posunuje hranice toho, za co jsou hry považovány, do sféry umění. Hra tedy na festival patří a Blow se proti jejímu vyřazení rozhodl protestovat tím, že z festivalu odhlásil svůj titul Braid.

Podobně, tedy stažením své hry z finálové účasti na festivalu (jen abyste věděli, tak jde o budoucí PS3 titul flOw), zareagoval Kelee Santiago. Podle něj se prý názory na kvalitu SCMRPG i téma, kterým se hra zabývá, mohou lišit, ale jedno je jasné - Super Columbine Massacre RPG! na festival patří. Za to, že SCMRPG na festival patří se svým hlasem postavila i celá řada dalších lidí, včetně Rapha Kostera, Iana Bogosta a dvojice vítězů předchozího ročníku Slamdance festivalu (Andrew Stern a Michael Mateas), kteří pořadatelům napsali otevřený dopis, v němž žádají, aby byl titul SCMRPG znovu zařazen mezi finalisty. Uvidíme, jak to celé dopadne, respektive zdali pořadatelé tlaku podlehnout. Ať už to dopadne jakkoli, tak je celý tento humbuk nesmírně prospěšný, protože rozvířil debatu o tom, co jsou to vlastně hry, jakou úlohu plní a mohou plnit v dnešní společnosti a konečně, jestli lze hry označit za umění.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama