Bill Gates: Wii se brzy omrzí, Xbox 360 je počítač
Bill Gates nebyl nikdy velkým příznivcem konzole Wii. V rozhovorech se na konto Wii docela často zmiňoval jako o hračce, jejímž jediným lákadlem je ovládání, což se brzy omrzí. Nedávno tak Gates všechny docela překvapil, když v rozhovoru pro japonskou TV na CES hovořil pochvalně o DSku i Wii a Nintendo označil za největšího konkurenta Microsoftu (ve videoherní oblasti), byť to zřejmě vztahoval na japonský trh.
Jen o několik málo dní později se však Gates v rozhovoru pro videoherní blog Deana Takahashiho na webu San Jose Mercury News vrátil ke svému tradičnímu postoji. Wii označil za hračku, která se brzy omrzí a za přímou konkurenci Micorosftu označil Sony. Samozřejmě si nezapomněl rýpnout, když prohlásil, že si MS a Sony vyměnily pozici (ve smyslu vlády na trhu). Sony podle Gatese doslova promrhala celý rok řešením problémů a následnou pomalou produkcí Cell procesoru, což dalo společnosti Microsoft a její konzoli Xbox 360 náskok, který už prý Sony s PS3 nedohoní. Kvůli tomu, že začali vývojáři s Xbox 360 hardwarem pracovat o rok dříve, tak prý bude grafika Xbox 360 her pořád o krok napřed před grafikou PS3 her. Ti co tedy zastávají názor, že grafika ve hrách není všechno, by si zřejmě s Billem moc nerozuměli.
Stejně tak by si zřejmě se současným Gatesem nerozuměl Bill Gates z před několika let. Oba dva totiž hovoří o něčem jiném, když popisují konzole Xbox a Xbox 360. Zatímco starý Bill Gates by tvrdil, že je Xbox/Xbox 360 výhradně herní zařízení, tak současný Bill Gates považuje Xbox 360 za počítač s širokým polem působnosti. Gates se ve výše uvedeném rozhovoru zmínil o tom, že se spol. Microsoft do produkce konzolí vrhla hlavně proto, aby si zajistila pevné místo v obývácích domácností po celém světě. Jinak řešeno, konzole Xbox nebyla microsoftí pokus o to prosadit se v rámci vidoherního průmyslu, ale snaha zabránit společnosti Sony v tom, aby skrze své PlayStation konzole a další produkty ovládla domácnosti na celém světě. Nejenom spol. Microsoft zřejmě už tehdy počítala s tím, že taková videoherní konzole nebude do budoucna určena pouze k hraní her, ale stane se domácím zábavním centrem, které bude sloužit ke komunikaci, sledování filmů, poslouchání hudby, hraní her a tak podobně.