doplnujici-informace-o-ps3-home
Novinka Doplňující informace o PS3 Home

Doplňující informace o PS3 Home

sleepless.

sleepless.

12. 3. 2007 15:41 4
Reklama

Zájemci o maximálně detailní popis, minulou středu představené PS3 online služby Home, nechť si stáhnout tento PDF soubor, který obsahuje Q&A určené pro registrované členy SCE DevNetu. Celkem desetistránkový dokument odpovídá na víceméně všechny otázky, ať už se týkají termínů zahájení jednotlivých fází betatestu Home, nebo termínu spuštění této služby. Nechybí v něm ani sada odpovědí týkajících se možností, které Home nabízí nejenom vydavatelským společnostem, ale i prodejcům her, reklamním společnostem a tak dále. Nebudeme zde vypisovat všechno a povíme si jenom to, co je podle nás nejzajímavější.

Uzavřený betatest Home by měl probíhat od dubna do srpna za účasti zhruba 15 000 uživatelů. Otevřený betatest by pak měl trvat od srpna do října za účasti cca 50 000 uživatelů, no a pak už by mělo dojít ke spuštění ostré verze. Ta nebude počet uživatelů nijak limitovat. Home je globální služba, takže se v rámci ní budou moci stýkat uživatelé z celého světa. Pořád však budou rozděleni do tří regionů kvůli případným regionálním akcím a speciálním událostem typu Vánoce, Halloween, Valentýn a tak dále a tak dále.

Home je hlavně komunitní záležitost a nejde o prostor vytvořený primárně kvůli provozování komerce. Ta však bude nedílnou součástí Home, jak naznačují plánované možnosti týkající se reklamy, nebo přímého prodeje. Reklama bude na uživatele Home číhat všude a v různých podobách. Společnost Sony se však hodlá postarat o to, aby uživatelé nebyli reklamou otravováni a ve výsledku tak odrazováni od užívání Home. Reklama bude zprvu streamována skrze vlastní reklamní systém Sony. Do budoucna se však počítá s tím, že budou moci své reklamní systémy do Home integrovat i third-party společnosti. Co se prodeje různého virtuálního i skutečného zboží skrze Home týče, tak Sony počítá s tím, že jednotlivý obchodníci budou mít v Home své vlastní domky – prodejny, tak jako ostatní uživatelé. A právě skrze ně budou své zboží zákazníkům nabízet, ale i prodávat.

Jednotlivé downloady na Home nebudou zpočátku větší než 500 MB. Díky dalším updatům a implementaci streamovací technologie, by však tato hranice neměla platit napořád. Uživatelé budou mít k dispozici základní sadu nástrojů, s jejichž pomocí budou moci vytvářet jednoduchý obsah včetně her. Proces tvorby bude natolik jednoduchý, že by jej měl zvládnout každý zkušenější uživatel. Nejextrémnějším příkladem je prý tvorba jednoduché hry, k níž budou třeba základní znalosti C++. Příjemná je možnost směny, nebo prodeje vlastních výtvorů, nebo vlastněných objektů skrze aukci, s níž se do budoucna v rámci Home také počítá. Aukce však bude určena pouze pro předměty vztahující se k Home.

Docela důležitá je zmínka o tom, že Home není žádné MMO, není to žádný persistentní svět. V momentně, kdy hráč Home opustí a bude se například věnovat hraní nějaké hry, tak jeho virtuální domov zmizí. Uživatel si jej totiž vezme sebou. Jinak řečeno, jeho virtuální domov nebude v jeho nepřítomnosti dostupný. Sony však údajně pracuje na tom, aby se z Home stala persistentní záležitost.

Různé rodičovské známky a další podobné ochrany budou v Home fungovat podle stejných pravidel, jako na PSN (PlayStation Network). Žádný uživatel si navíc nebude z bezpečnostních důvodů moci vytvořit dětskou postavu. Všechny postavy budou vypadat jako dospělí. Nepatřičná mluva bude v Home regulována skrze sadu základních filtrů a každý uživatel bude mít možnost, nahlásit správcům Home, že je někdo nepřijatelným způsobem otravuje, nebo jim brání v poklidném užívání Home. Tak a zbytek už si musíte přečíst pěkně sami v tomto PDF dokumentu.

Na závěr snad zbývá dodat jen tolik, že společnost Sony zcela evidentně připravovala online službu už v dobách PSX, kdy ji chtěla spustit pro PS2. Kvůli nedostatečnému výkonu PS2 a dalším důvodům z toho však nakonec sešlo a vývoj online služby byl zhruba před třemi lety přesunut na PS3. Tak si to lze alespoň odvodit ze starších zpráv, které se objevovaly na přelomu let 2004 a 2005.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama