britsky-bulvar-lyncuje-sony-za-gow-ii-launch-party
Novinka Britský bulvár lynčuje Sony za GoW II launch party

Britský bulvár lynčuje Sony za GoW II launch party

sleepless.

sleepless.

30. 4. 2007 08:10 1
Reklama

Na webu bulvárního britského plátku Daily Mail (něco na úrovni Blesku, ale ještě horší) se objevil článek, jehož objektivita je zřejmá už podle nadpisu – Masakr: Horor na zvrácené promo akci Sony s dekapitovaným kozlem (dekapitace - useknout hlavu).

Článek se týká novinářské párty Sony, jež se konala v řeckých Aténách u příležitosti (tehdy brzkého) launche God of War II. Celá akce byla samozřejmě tématická, takže jídlo na ní roznášely hostesky, jejichž ňadra byla kryta pouze barevným proužkem, nechyběli siláci v prehistorických oblečcích roznášející vinné hrozny a tak dále. Na akci však nechyběl ani mrtvý kozel s uťatou hlavou, z něhož si mohli zájemci vybírat jídlo, konkrétně speciální druh nádivky z vnitřností. Jak potvrdil Nick Sharples pro Kotaku, tak zájemci žádné jídlo z kozla netahali, ale bylo jim servírováno z mís umístěných mimo tělo zvířete. Původní informace z Daily Mail tak byla bohapustá lež.

Nedá se říci, že nám samotným by se konzumace pokrmu vybraného z mrtvého zvířete zamlouvala, spíše naopak. Na druhou stranu je však třeba přiznat, že na tom však není nic špatného. Nebo je to něco jiného než například krůta vycpaná nádivkou? Kozel totiž nebyl zabit na akci před obecenstvem. Byl přivezen mrtvý už z řeznictví, kde byl usmrcen (snad) podle všech pravidel a regulí EU. Nádivka do něj byla vecpána až na místě. Až do této chvíle je tedy vše v pořádku, byť se to mnohým z nás nemusí moc líbit.

Problém nastal až ve chvíli, kdy se obrázky a report z celé akce objevily v posledním čísle OPSM magazínu, který se měl na stáncích objevit v úterý, ale neobjeví. Společnost Sony se totiž zalekla upozornění Daily Mail, přiznala chybu a rozhodla se celý 80 000 náklad OPSM magazínu stáhnout, aby mohlo dojít k jeho úpravě v podobě odstranění kontroverzního reportu. Neupravené poslední číslo se tak dostalo pouze k předplatitelům.

Společnost Sony přislíbila zahájení interního vyšetřování, aby zjistila, jak mohlo na promo akci k něčemu podobnému dojít a postarala se, aby se nic podobného už dále neopakovalo. Je však víceméně jisté, že jediným výsledkem vyšetřování bude to, že už si Sony nepronajme firmu, která pro ni celou party pro novináře organizovala.

Každopádně, pořádnou dávku kritiky si podle nás zaslouží právě článek na Daily Mail, který je změtí nepřesných informací a zcela scestných (tzn. zcela evidentně se vyjadřovali na podjatě položené otázky) vyjádření politiků a zástupců organizací na ochranu zvířecích práv. Stejně tak je však pravda, že si společnost Sony měla ohlídat, aby report z celé akce v OPSM vypadal trošku jinak, protože se dala panická reakce od veřejnosti čekat. Poměrně komicky obsahuje celý článek i nesouvisející informace o tom, jak vysoce ceněná je značka Sony.

Mnohem méně komická je však zmínka v článku o tom, že incident s God of War II launch party není prvním přešlapem společnosti Sony. Zmíněn je například zákaz prodeje PS2 titulu Manhunt kvůli údajnému propojení s vraždou 14ti letého chlapce v roce 2004. Chybí však jakákoli zmínka o tom, že Manhunt není hra od Sony a žádné spojení nebylo prokázáno. Naopak bylo vyvráceno. Podobně milně je v článku uveden příklad žaloby podané na Sony kvůli vraždě rodiny teenagerem údajně závislým na Grand Theft Auto: Vice City. Opět jde jen o holou větu bez jakéhokoli vysvětlení okolností. Pokud se chcete pobavit a tak trošku naštvat zároveň, tak si určitě článek na Daily Mail prostudujte. Je to sice bulvár, ale nic to nemění na tom, že jde o čtení z něhož vyloženě bolí oči.

Šéfredaktor české mutace OPSM magazínu Farid Starman k celé záležitosti dodal: “Jelikož jsem sám redaktorem oficiálního PS magazínu, domnívám se, že Sony nijak nemohla ovlivnit prezentaci akce v britském vydání časopisu. Nikdy jsem žádnou redakční stránku předem ke schvalování Sony neposílal a předpokládám, že tomu je tak i v Británii.“

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama