Jsou PS3 a X360 pro Japonsko moc velké?
Pokud nevíte, proč se konzoli PlayStation 3 nevede v Japonsku tak, jak sama společnost Sony očekávala, tak teď chvilku poslouchejte názoru Masayi Matsuury, šéfa týmu NanaOn-Sha, který má na svědomí kultovní tituly PaRappa the Rapper, Vib Ribbon, Um Jammer Lammy a další.
Masaya Matsuura svůj názor sdělil GameSindustry.biz během Nordic Game Conference. Podle něj má Sony šanci dohnat v dalších letech s PS3 mírně ujíždějící vlak. Hlavním problémem, proč Japonci nešílí po PS3, je prostě velikost. Konzole PlayStation 3 je prý moc velká na to, aby se mohl prosadit na japonském trhu. Máme to tedy chápat tak, že co není malé a milé, to nemá v Japonsku šanci? Těžko říci.
V případě Xboxu 360 je prý situace obdobná. Matsuura si myslí, že u Xboxu 360 je zase hlavním problémem obrovský cihlovitý AC adaptér, který zřejmě japonským hráčům brání v tom, aby si konzoli koupili. Na vině mizivé popularity Xboxu 360 v JPN tedy není negativní image Xbox brandu ani špatný marketing japonské pobočky Microsoftu, který při několika příležitostech s gustem zkritizoval Hironobu Sakaguchi (Square Enix, Mistwalker), ale velký AC adaptér.
Ze tří next-gen konzolí je tedy pro Japonce nejatraktivnější Nintendo Wii, což je podle Matsuuury „hodně dobrý kus hardwaru“. Matsuura GamesIndustry.biz prozradil, že on sám už začal přemýšlet o hře pro Wii. Podle něj je však nesmírně obtížné s něčím kvalitním přijít. Problém vidí především v tom, že prostě lidi nevydrží mávát s Wii ovladačem několik hodin. Hráči podle Matsuury nevydrží hrát delší dobu, což pro vývojáře představuje (z hlediska game designu) problém, pod což se klidně můžeme podepsat. Vydržet u Wii hry, která vyžaduje trošku více aktivní přístup k ovládání, delší dobu, je bez tréninku opravdu problém - pro nás.