vyvoj-pro-ps3-obtiznejsi-ale-s-vice-moznostmi
Novinka Vývoj pro PS3 - obtížnější, ale s více možnostmi

Vývoj pro PS3 - obtížnější, ale s více možnostmi

sleepless.

sleepless.

15. 6. 2007 07:42 21
Reklama

Update (15. 4.) - Pohled Davida Karrakera ze Sony a nanezávislých odborníků doplnil svým názorem pro Gamasutru také Andre „Ozymandias“ Vrignaud, šéf strategického plánování pro Xbox platformu, kterého někteří z vás znají z jeho blogu Ozymandias. Vrignaud pro Gamasutru prohlásil:“Sony čelí skutečnosti, že je Xbox 360 (díky tomu, že se na trhu objevil o rok dříve) základní vývojovou platformou pro skoro každý vývojářský tým i vydavatelskou společnosti v herním průmyslu. Byl (Xbox 360) zabudován do řetězce nástrojů i procesů, takže primární vývoj probíhá na Xboxu 360 u víceméně každé hry, kterou najdete. To je také důvod, proč jsou nové tituly prezentovány tisku a analytikům skoro pokaždé prostřednictvím Xbox 360 verzí. Vývoj PS3 verze v takových případech často ani nezačal, nebo je (oproti vývoji Xbox 360 verze) značně pozadu“.

Původní text (14. 4.) - Debata týkající se jak lehce/problémově probíhá vývoj na Xbox 360 ve srovnání s PS3 a opačně, probíhá už dlouho a bude probíhat pořád dál, dál a ještě o kousek dál, možná až do konce světa nebo této konzolové generace. Co kdybychom si však celý problém jednou pro vždy s pomocí PR šéfa Sony Davea Karrakera a vývojáře z Tecma Yosuke Hayashiho vyřešili? To z ní dobře.

Nejdříve tedy propůjčíme slovo Davidu Karrakerovi ze Sony, který pro GamePro obecně reagoval na nářky některých vývojářů, že je nesmírně těžké pro PS3 programovat. „Pokud vyvíjíte svoji hru nejdříve pro Xbox 360, tak při portu na PS3 musíte nutně některé aspekty hry předělat, aby na PS3 běžely taktak mají. To znamená více práce a větší náklady. Někteří vývojáři si právě na tohle stěžují, ale já si nemyslím, že jim s tím můžeme pomoci. Xbox 360 je totiž odlišná konzole s dobrým, ale méně výkonným hardwarem a jinou architekturou. Vývojáři by se měly na Xbox 360 a PS3 dívat jako na dva odlišné stroje a ne dvě stejné platformy“. Když to tedy shrneme, tak Karraker říká, že většina potíží vývojářů vychází z toho, že se snaží na PS3 portovat hru, která je na míru ušita pro jiný hardware a je jedno, který z nich je výkonnější.

Karrakerovo prohlášení doplňuje svými informacemi článek na blogu Dr. Dobb's, v němž se několik odborníků shoduje, že práce s Cell procesorem je pro programátory náročnější a může být dražší, ale to všechno je prý kompenzováno možnostmi, jež Cell procesor, potažmo PS3 architektura nabízí. No a to pro změnu potvrzuje vyjádřením pro GamePro blíže nejmenovaný zástupce Sony. Pokud je hra vyvíjena od začátku pro PS3, tak náklady na produkci jsou údajně srovnatelné s normami v rámci herního průmyslu.

Tak a teď přichází chvíle producenta PS3 titulu Ninja Gaiden Sigma Yosuke Hayashiho, který pro Eurogamer prohlásil:„Existují vývojáři, kteří si stěžují na to, jak obtížně se pro PS3 vyvíjí. Jenže já sám jsem vývojář a vím, že za hry, které vytváříme (my vývojáři) dostáváme od hráčů peníze, takže bychom si neměli na obtíže stěžovat.“

Pak navíc ještě Hayashi dodal:“Jak už jsem řekl, vývojáři, kteří si stěžují na obtížný vývoj her pro PS3, by měli z byznysu vypadnou ne? No a když říkám takové věci, tak kdybych sám odešel, tak by, to co říkám, nic neznamenalo. Takže bych měl zůstat, správně?“ Jak tedy sami vidíte, tak Hayashi má ve všem jasno. Ti co si stěžují a nedokáží přijít na to, jak možností PS3 hardwaru využít, by si podle Hayashiho měli sbalit fidlátka a jít dělat něco jiného, nebo vyvíjet hry pro něco jiného.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama