touchsense-mozna-podoba-vibraci-v-sixaxis
Novinka Touchsense - možná podoba vibrací v SIXAXIS

Touchsense - možná podoba vibrací v SIXAXIS

sleepless.

sleepless.

5. 7. 2007 09:59 5
Reklama

Od chvíle, kdy společnosti Immersion Corporation a Sony urovnaly své spory a dohodly se na spolupráci, očekávají současní i budoucí majitelé PS3 oznámení, které je zpraví o tom, kdy se dočkají nového SIXAXIS ovladače s vibracemi. Situaci sice trochu komplikuje žaloba Microsoftu na Immersion Corporation právě kvůli dohodě se Sony, ale nic vážného to zřejmě nebude. Větší problém je, že zatím od Sony ani Immersion Corp. nepřišla žádná informace ani náznak toho, že by měl být nový SIXAXIS gamepad představen třeba příští týden v průběhu E3. To může znamenat hned několik věcí. Buď spolupráce Sony a Immersion vázne, nebo prostě nový SIXAXIS gamepad není pro Sony prioritní. Je tu však ještě možnost, že Sony a Immersion nechystají jenom SIXAXIS s jednoduše zpracovanými vibracemi, ale něco speciálního.

To je však prozatím jenom spekulace založená na informacích z francouzského PSM magazínu, jehož redakce přinesla zajímavé info o speciální vibrační technologii, s níž aktuálně operuje spol. Immersion Corporation. Neznamená to však – zatím – že zrovna níže popsaná technologie bude použita v SIXAXIS gamepadu!

Ona pokroková technologie se jmenuje Touchsense a jejím základem je možnost alokace vibrací různého charakteru na tu část gamepadu, kam to vývojář potřebuje. Třást už se by se tedy díky nové technologii neměl celý gamepad, ale klidně jenom jedna specifická část, nebo místo. Touchsense navíc vedle regulérních vibrací zvládá krátké a intenzivní nárazy, například když je hráč postřelen kulkou. Jednotlivé intenzivní nárazy na různých místech gamepadu se přitom mohou překrývat, což by se dalo využít například v závodních hrách, kdy by hráč cítil samostatně na specifických místech ovladače výmoly na silnici. Stejně tak by však prostřednictvím cuknutí cítit akceleraci, či zařazení rychlosti.

Technologie Touchsense může dle Immersion Corp. bez problému fungovat s gyroskopickými funkcemi SIXAXIS ovladače a celé zařízení by se prý bez problémů podařilo nacpat do současné podoby PS3 padu. Jeho design by se tedy nemusel vůbec měnit. Spotřeba energie by se implementací Touchsense do SIXAXIS samozřejmě zvedla, ale jenom nepatrně.

Celá technologie je prý navíc z produkčního hlediska levná (levnější než technologie pro DualShock ovladače) a na cenu SIXAXIS by měla mít rovněž minimální vliv. Navíc by díky možnému firmware updatu bylo možné Touchsense technologii zprovoznit zpětně i u PS2 her. Jak už je výše uvedeno, tak tyto informace pochází od Immersion Corp. a oficiálně by neměly být nijak spojovány se Sony a budoucností SIXAXIS ovladače. Jenže člověk si nemůže pomocí..proč by Sony něco podobného něměla chtít použít? Uvidíme v dalších týdnech a měsících, snad už na E3…

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama