Metal Gear Solid 4 - střípky infa a možný mulťák
Hideo Kojima slíbil během E3 tiskové konference spol. Sony, že bude Metal Gear Solid 4 hratelný 17. července při novinářské akci PlayStation Premiere 2007 v japonském Tokiu. Svůj slib Kojima a jeho tým splnil. Hra byla v Tokiu předváděna v podobě hratelné demoverze, která odhalila několik nových skutečností, potažmo nových schopností hlavního hrdiny Solid Snakea.
Kromě first-person kamery bude ve hře i tradiční first-person pohled, přičemž pohyb zaměřovacího kříže bude hráč moci kontrolovat nakláněním SIXAXIS ovladače. Díky Octocamu bude Snake schopen splynout s okolím, když se jeho oblek zbarví okolí odpovídající kamufláží. Snake se bude moci schovávat do sudů a barelů, ale pokud tam zůstane dlouho, tak začne zapáchat (zřejmě pot), čehož si nepřátelé budou schopni všimnout.
Úkryt v takovém barelu je sice bezpečnější než v bedně, ale je v tom menší háček. Když se bude Snake s barelem kutálet po zemi, tak se mu za chvilku udělá špatně a bude mu na zvracení. Tohoto nepříjemného pocitu jej logicky zbaví opuštění burelového úkrytu, nebo začtení se do magazínu s dámským prádlem, kterým bude moci listovat a klasicky jej používat k odvracení pozornosti nepřátel.
Ovšem zřejmě ta nejdůležitější informace se týká online multiplayeru. Hideo Kojima totiž na konci prezentace přislíbil, že bude - na speciální akci u příležitosti 20. narozenin Metal Gear série - prezentovat Metal Gear Online, zřejmě ve stylu online segmentu z MGS3. Zatím však není jasné, jde-li jenom o multiplayer mód v MGS4, nebo samostatný titul. Dozvědět bychom se to měli o víkendu, kdy se ona narozeninová párty koná.