jak-urcit-hodnotu-vyvojarskych-studii
Novinka Jak určit hodnotu vývojářských studií

Jak určit hodnotu vývojářských studií

sleepless.

sleepless.

15. 10. 2007 08:41
Reklama

Finanční hodnota vývojářských týmů, kterou mi hráči na první pohled nemůžeme nijak odhadnout, se většinou ukáže až ve chvíli, kdy dojde k jejich prodeji. Díky nedávnému nákupu kapitálové společnosti VG Holdings a tím pádem i týmů Pandemic a BioWare tak například víme, že si EA cení každého vývojáře z obou výše jmenovaných studií na více než 1 milion dolarů. Dohromady totiž Pandemic a BioWare zaměstnávají cca 800 lidí a EA za oba dva týmy zaplatila částku 860 milionů dolarů.

To společnost Sony takovou částku ze své peněženky tahat nemusela. Jak totiž vyšlo skrze Daily Post najevo, tak zářijová akvizice vývojářských studií Evolution Studios a BigBig Studios stála Sony „pouze“ 32.6 milionů dolarů. Více než 24.6 milionů dolarů přitom putovalo do kapsy pánů Kenwrighta a Hetheringtona, kteří v roce 1999 Evolution Studios (BigBig je jakási pobočka Evolution Studios) zakládali.

Když tedy na základě čísel porovnáme hodnotu všech výše uvedených týmů, tak nám vyjde, že Pandemic a BioWare jsou jakási vývojářská aristokracie, zatímco Evolution a BigBig Studios představují chudinu. Zapojme však trošku mozek. Peníze nejsou v žádném případě indikátorem toho, kolik dané studio do budoucna svému majiteli prostřednictvím her vydělá. Klidně se může stát, že nakonec Sony vytříská z produkce Evolution a BigBig Studios větší balík dolárků než kolik si EA nahrabe z prodeje her od BioWare a Pandemic. Nejlepší stejně bude hodnotit vývojářská studia i nadále podle kvality jejich produkce a ne podle množství prodaných kusů jejich her. To můžeme s radostí přenechat finančním šéfům velkých vydavatelských společností.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama