uprimnost-stala-harvey-smithe-misto-v-midwayi
Novinka Upřímnost stála Harvey Smithe místo v Midwayi

Upřímnost stála Harvey Smithe místo v Midwayi

sleepless.

sleepless.

4. 12. 2007 06:23 5
Reklama

Pravda a láska možná zvítězí nad lží a nenávistí, ale rozhodně neobměkčila vedení společnosti Midway, která na konci minulého týdne rozvázala pracovní poměr s jistým Harvey Smithem. Jeho profesionální portfolio bude pro mnohé z vás znít jako vyhlašování vítězů ankety o nejlepší hry všech dob. Ultima VIII: Pagan, CyberMage, System Shock, Deus Ex, Deus Ex: Invisible War, Thief: Deadly Shadows a BlackSite: Area 51, to jsou tituly, na nichž se Harvey podílel v řadách týmů Origin, ION Storm a Midway Austin.

Důvodů, které Smithe zavedly mimo zaměstnanecké řady Midwaye, kde působil od roku 2004, bylo určitě hned několik. Nelze vyloučit Smithovo znechucení, či profesionální únavu z tři roky trvající práce pro Midway (rok z toho šlo víceméně o budování týmu a ne samotnou vývojářskou činnost), jejímž výsledkem je „pouze“ nic moc střílečka BlackSite: Area 51. Tu od urychleného pádu do propadliště herních dějin nezachrání ani údajný politický kontext, který sám Smith v posledních měsících okatě zdůrazňoval v každičkém interview – zbytečně.

Vida, že recenzenti ani hráči nejsou z BlackSite nadšeni, pak Smith přiznal minulý týden během své řeči na Montreal International Game Summit barvu a doslova na zúčastněné vychrlil slovní podobu všemožných frustrací a nočních můr, jež mu vývoj BlackSite přinášel. Nezdráhal se celý vývojový proces označit za z******ý, když zdůraznil potíže s technologickou stránkou hry, které zas způsobily zpoždění a uspěchaný vývoj, kdy už nezbyl čas na změny a úpravy designové. Smith se však ukázal jako chlap, když připustil, že jej vlastně celý projekt BlackSite od začátku nijak zvlášť nezaujal (to se pak těžko za něco bojuje) a na nevalném výsledku nese svůj podíl viny - nemalý.

No a tahle veřejně pronesená pravda o zmrcaseném vývoji BlackSite: Area 51 nalomila Smithovi vaz. Ve chvíli, kdy se v Montrealu rozohňoval, ještě v Midway pracoval. O dva dny později už ne. Matematika je jasná. Smithova pravda možná obměkčila srdce hráčů a zvítězila tedy nad lží a nenávistí, ale ve sluchovodech vrcholných představitelů Midwaye rozezvučela alarm. Smith byl zřejmě důrazně upozorněn a protože to není posera, tak se otrokaření v Midwayi raději dobrovolně vzdal.

Takhle nějak to podle nás bylo, ačkoli skutečnost může trošku být jiná. Jisté je jenom to, že Smith je opět na volné noze a letos v červenci naznačované „open world RPG“ už v Midwayi nedokončí. Čert ví, kam teď zamíří. Možná dojde na návrat ztraceného syna, protože Spectorův tým Junction Point Studios je v područí Disney Interactive jistě ve slušné ekonomické pohodě a jednoho človíčka navíc, ještě ke všemu tak zkušeného, by určitě snesl. Otázka zní, jestli by se však snesl Spector se Smithem. Dva kohouti na jednom směťáku, to nikdy nedělá dobře.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama