Upřímnost stála Harvey Smithe místo v Midwayi
Pravda a láska možná zvítězí nad lží a nenávistí, ale rozhodně neobměkčila vedení společnosti Midway, která na konci minulého týdne rozvázala pracovní poměr s jistým Harvey Smithem. Jeho profesionální portfolio bude pro mnohé z vás znít jako vyhlašování vítězů ankety o nejlepší hry všech dob. Ultima VIII: Pagan, CyberMage, System Shock, Deus Ex, Deus Ex: Invisible War, Thief: Deadly Shadows a BlackSite: Area 51, to jsou tituly, na nichž se Harvey podílel v řadách týmů Origin, ION Storm a Midway Austin.
Důvodů, které Smithe zavedly mimo zaměstnanecké řady Midwaye, kde působil od roku 2004, bylo určitě hned několik. Nelze vyloučit Smithovo znechucení, či profesionální únavu z tři roky trvající práce pro Midway (rok z toho šlo víceméně o budování týmu a ne samotnou vývojářskou činnost), jejímž výsledkem je „pouze“ nic moc střílečka BlackSite: Area 51. Tu od urychleného pádu do propadliště herních dějin nezachrání ani údajný politický kontext, který sám Smith v posledních měsících okatě zdůrazňoval v každičkém interview – zbytečně.
Vida, že recenzenti ani hráči nejsou z BlackSite nadšeni, pak Smith přiznal minulý týden během své řeči na Montreal International Game Summit barvu a doslova na zúčastněné vychrlil slovní podobu všemožných frustrací a nočních můr, jež mu vývoj BlackSite přinášel. Nezdráhal se celý vývojový proces označit za z******ý, když zdůraznil potíže s technologickou stránkou hry, které zas způsobily zpoždění a uspěchaný vývoj, kdy už nezbyl čas na změny a úpravy designové. Smith se však ukázal jako chlap, když připustil, že jej vlastně celý projekt BlackSite od začátku nijak zvlášť nezaujal (to se pak těžko za něco bojuje) a na nevalném výsledku nese svůj podíl viny - nemalý.
No a tahle veřejně pronesená pravda o zmrcaseném vývoji BlackSite: Area 51 nalomila Smithovi vaz. Ve chvíli, kdy se v Montrealu rozohňoval, ještě v Midway pracoval. O dva dny později už ne. Matematika je jasná. Smithova pravda možná obměkčila srdce hráčů a zvítězila tedy nad lží a nenávistí, ale ve sluchovodech vrcholných představitelů Midwaye rozezvučela alarm. Smith byl zřejmě důrazně upozorněn a protože to není posera, tak se otrokaření v Midwayi raději dobrovolně vzdal.
Takhle nějak to podle nás bylo, ačkoli skutečnost může trošku být jiná. Jisté je jenom to, že Smith je opět na volné noze a letos v červenci naznačované „open world RPG“ už v Midwayi nedokončí. Čert ví, kam teď zamíří. Možná dojde na návrat ztraceného syna, protože Spectorův tým Junction Point Studios je v područí Disney Interactive jistě ve slušné ekonomické pohodě a jednoho človíčka navíc, ještě ke všemu tak zkušeného, by určitě snesl. Otázka zní, jestli by se však snesl Spector se Smithem. Dva kohouti na jednom směťáku, to nikdy nedělá dobře.