lionhead-mel-sanci-vytvorit-littlebigplanet
Novinka Lionhead měl šanci vytvořit LittleBigPlanet

Lionhead měl šanci vytvořit LittleBigPlanet

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

31. 3. 2009 10:31 8
Reklama

Ačkoliv Peter Molyneux stále nechce prozradit ani slůvko o své chystané hře, na panelu "Lionhead Experiment Revealed" odhalil, že si nechal doslova skrz prsty proplout hru LittleBigPlanet. Studio Lionhead, které stoji za hrami jako Black&White a z poslední doby hlavně Fable totiž využívá kreativního přístupu v rámci tzv. "experimentů." Každý zaměstnanec tak může přijít se svým vlastním nápadem, svou vlastní herní mechanikou, která by se mohla objevit v příští Lionheadí hře, či rovnou přijít s konceptem vlastní hry. Molyneux ukazoval nejdříve koncepty, které se nedostaly do Fable II.

První z nich představoval psa, klasickou součást druhého Fable, kterého jste po vzoru Nintendogs mohli cvičit různým kouskům (tohle se nakonec v omezené formě do hry dostalo), druhý počítal s tím, že pes bude běhat před hráčem, místo aby ho následoval. Další věcí, která se do Fable II nedostala byl systém stárnutí celého světa, kdy by se na každou texturu aplikoval filtr, který by ukazoval stárnutí jednotlivých věcí v rámci světa. Tento nápad se do finální hry nedostal pouze proto, že tvůrci narazili na nepřekonatelné technické problémy a hra by se neskutečným způsobem trhala. Nu a poslední věcí, která mohla ve Fable II být (a v jistém slova smyslu tam vlastně i je) byl jednotlačítkový systém soubojů, kdy by jednotlivé údery záležely na tom, jak daleko je vaše postava od nepřítele a v jakém postavení, přičemž vše byste ovládali pouze jedním tlačítkem.

Tou nejzajímavější věcí, kterou Molyneux ukazoval, bylo technické demo, nazvané The Room, které vytvořili Alex, Mark a Dave. Ano, podobnost není čistě náhodná. Mark Healey, Alex Evans a Dave Smith jsou zakladatelé studia Media Molecule a tvůrci LittleBigPlanet. Ono technické demo mělo s LBP hodně společného, byly na něm vidět základy mechanik, které podporovaly vytváření úrovní a podporu hráčovy kreativity. Ale Lionhead tenhle koncept jednoduše zavrhnul. "Zkrátka a dobře to nefungovalo. Všichni tři na tom pracovali docela dost dlouho, a měli hodně, opravdu hodně skvělých nápadů. Všechno to bylo neskutečným způsobem zajímavé. Vždycky, když jsme se na to podívali, tak naše čelisti spadly o několik pater níže. Ovšem nakonec, i když to vypadalo velice dobře a hodně nás to inspirovalo, jednalo se pouze o experiment, který nikam nevedl," řekl Molyneux. Pravda, spousta cen za nejlepší hru roku je vlastně cestou do nikam.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama