porovnani-prodejnich-cisel-her-od-eidosu
Novinka Porovnání prodejních čísel her od Eidosu

Porovnání prodejních čísel her od Eidosu

Jaromír Möwald

Jaromír Möwald

23. 4. 2009 14:41 2
Reklama

Prodejní čísla jednotlivých her jsou informace, které si firmy buď úzkostlivě tají (to když jsou vážně špatná), anebo se s nimi naopak chlubí, kde to jen jde. Firma Eidos (nyní už součást Square Enix) se nikdy nechvástala žádnými miliony a přitom měla v kapse jednu z nejúspěšnějších sérií vůbec - Tomb Raider. Nyní vypluly na povrch čísla, která jsou velice zajímavá. Jedná se o počty prodaných kusů následujících sérií - Tomb Raider, Kane and Lynch: Dead Men, Hitman, Just Cause a Deus Ex, výkladní skříně tehdejšího Eidosu. Nejdříve se mrkneme na copatého Indianu Jonese. První díl zaznamenal samozřejmě nejvyšší tržby. Prodeje se vyšplahly k hranici sedmi a půl milionu prodaných kusů (platformy PC, PSX, Saturn). Dvojka lehce ztratila, ovšem i tak se jí prodalo téměř sedm milionů kusů. Ještě třetí (6 mil. kusů) a čtvrtý (5 mil. kusů) byly obrovsky úspěšné.

S příchodem pátého dílu však prodeje rapidně klesly až pod hranici dvou milionů kusů, aby se s vydáním šestého a sedmého dílu opět vyšvihly nad psychologickou metu, představovanou právě dvěma miliony prodaných kusů. Relativně nízké prodeje Tomb Raider: Anniversary (1.7 mil. kusů) se dají omluvit tím, že hra nevyšla pro tolik platforem, protože hned následující díl Underworld se opět topil v černých číslech. Další série Hitman začala pozvolna. Jednička ani nepřekročila hranici milionu, ovšem hned druhý díl se stal obrovským trhákem a prodal přes tři a půl milionu kusů. Následující dva díly se pak točily kolem hranice dvou milionů.

Třetí díl série Deus Ex má, alespoň podle stoupající tendence prodejů svých dvou předchůdců nakročeno k překonání mety jednoho milionu, neboť jak jednička, tak dvojka se přes tuto hranici relativně bezproblémově dostaly. A na závěr ještě zmiňme prodeje titulů Kane and Lynch: Dead Men (1.7 mil. kusů) a Just Cause (1.1 mil. kusů), z nichž lze snadno vyčíst, proč je na trhu taková sháňka po jejich nástupcích.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama