insomniaci-chteji-aby-vyvojari-sdileli-technologie
Novinka Insomniaci chtějí, aby vývojáři sdíleli technologie

Insomniaci chtějí, aby vývojáři sdíleli technologie

Jan Horčík

Jan Horčík

23. 4. 2008 09:24
Reklama

Možná už vás to také někdy napadlo. Nebylo by skvělé, kdyby herní studia nemusela pokaždé znovu vymýšlet svůj vlastní engine a jeho jednotlivé součásti, programovací rutiny, knihovny, prostě dělat znovu práci, kterou už před nimi udělala řada jiných? Vývoj her by se tak nejen zlevnil, ale především svým způsobem standardizoval, zjednodušil, urychlil. Jistě, jde o to, že za každým herním enginem jsou tisíce hodin lidské práce, tvrdě zaplacené, a tak se samozřejmě nedá čekat, že tihle vývojáři budou svoje know-how a technologie jen tak nabízet ostatním k užitku.

Jenže to je přesně to, co navrhují vývojáři z Insomniac Games, tvůrci PS3 hitů jako Ratchet & Clank nebo Resistance. Spustili svojí wiki pojmenovanou Nocturnal, na které chtějí nabídnout užitečné nástroje a tipy a triky pro profesionální herní vývojáře, včetně například odkazů na knihovny, které se mohou během vývoje hodit. Mike Acton, ředitel vývoje enginu, komentuje: "Chceme na oplátku něčím přispět hernímu průmyslu.Vždycky to byla filozofie naší firmy, a z pohledu týmu zodpovědného za technologii a nástroje můžu říct, že jsme chtěli udělat něco velmi specifického. Jak už jsem v minulosti mnohokrát zopakoval, všichni tady dnes stojíme na ramenou obrů, kteří přišli před námi, takže cítíme zodpovědnost předávat něco nazpátek."

Hlavním cílem této iniciativy není to, aby profíci začali Nocturnal nějak masově využívat, ale spíš aby se inspirovali a začali také své know-how sdílet. Ať už skrze Nocturnal, vlastní projekty, nebo třeba Game Developers Conference. Prostě aby si řekli, "Hej, když to může dělat Insomniac, proč bychom to nemohli dělat i my - bude to dobré pro všechny," doplňuje Acton. Chce prý jednoduše povzbudit všechny vývojáře, aby sdíleli tolik jak to jen jde. Měli by se prý přenést přes fakt, že ve skutečnosti nejsou konkurenty - alespoň ne v oblasti technologií. Každý z nich chce dělat ty nejlepší hry a technologie je pouze jeden z pruhů dálnice, která k tomu vede. V době, kdy se průměrná cena AAA hry blíží ceně lepšího hollywoodského filmu se zdá, že Actonovo poselství má něco do sebe.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama