Konečně analogové ovládání pro Lair!
Dračí střílečka Lair měla být názornou prezentací možností SIXAXIS ovladače, ale nakonec se proměnila v solidně vyhlížející a vcelku zajímavou hru, která dojela na špatnou hratelnost. No a za tu mohlo na oplátku hlavně ovládání, které hráče nutilo k tomu, aby draka ovládal přes pohybovým senzor nakláněním ovladače, což bylo nepřesné a v řadě okamžiků příliš pomalé. Než stačil člověk zareagovat, tak už byl mrtev, nebo se ve snaze o složitější manévr zamotal do nekonečné série otáček a nevěděl, kde je nebe a kde země. Co však vadilo ze všeho nejvíce, ve hře prostě nebyla možnost manévrovat s dráčkem s pomocí analogových páček, tak jak jsou na to hráči zvyklí. Naštvaná PlayStation komunita to dala vývojářům pořádně sežrat a přestože ti se snažili tak nějak bránit, nakonec rezignovali a stáhli se do svých kutlochů a brlohů.
Rozhodně se však vývojáři z Factor 5 ve svých úkrytech neváleli na matracích jako žoky cementu, ale potají pracovali na updatu pro Lair, o němž se spekulovalo už v únoru a to hned několikrát. Nyní se spekulace proměnili v potvrzené informace. 17. dubna v Japonsku a krátce na to zřejmě i ve zbytku světa bude vypuštěn Lair update, který kromě nových draků přinese i tolik potřebné analogové ovládání, čili možnost létat s dráčky pomocí analogových páček.
Opravdu jsme zvědaví co to s hratelností Lair provede a buďte si jistí, že jestli to bude mít nějaký významnější dopad, určitě Lair zrecenzujeme na Hrej znovu, tentokrát však v podobě, v jaké měla být hra od začátku.