ea-zavira-studio-pandemic
Novinka EA zavírá studio Pandemic

EA zavírá studio Pandemic

sleepless.

sleepless.

17. 11. 2009 19:57 2
Reklama

Update

EA oficiálně potvrdila praktickou likvidaci studia Pandemic, která postihne okolo 200 zaměstnanců. Práci si musí hledat společně s managementem studia, který tvoří Josh Resnick, Andrew Goldman a Greg Borrud, jež byl rovněž odejit.

Pár lidí, kteří jsou důležití pro zachování videoherních značek po Pandemicu zbylých (aktuálně hlavně Saboteur), přejde pod křídla studia EALA. Těžko říci, jestli právě v tomto studiu budou ony značky dále rozvíjený, nebo – jak naznačovaly prvotní informace – je čeká realizace v rámci studia EA Montreal. Tohle se upřesní až v následujících měsících. Starší víceprezident EA Nick Earl na toto konto prohlásil: „Rád bych, aby bylo všem jasné, že značky studia Pandemic budou žít dál. V následujících měsících ohlásíme plány ohledně her postavených právě na značkách Pandemicu.“

Sluší se ještě dodat, že praktická zkáza Pandemicu je jedním z mnoha kroků, které nyní vedené EA podniká v rámci nedávno ohlášené restrukturalizace. Propouštět se bude v řadě dalších interních EA studií, například v Mythicu už k tomu zcela evidentně dochází. Propuštěno musí být cca 1500 lidí, EA se totiž hodlá nadále soustředit na produkování menšího množství zavedenějších značek. Na nějakou dobu to znamená stop velkým experimentům. EA tak nasedá do stejného vlaku, v němž už pěkných pár let jede hlavní rival Activision. Bobby Kotick a jeho banda se rovněž spoléhá na menší množství značek, u nichž je však ověřena/vysoce pravděpodobná návratnost investic.

Původní zpráva

Nedávné oznámení masivní restrukturalizace v EA (kolikátá už to za poslední roky je snad ani nelze spočítat) připomnělo vhození kuličky do pořádně roztočené rulety, nebo také hru na slepou bábu. Jediné, co všichni věděli, bylo číslo: bude se propouštět cca 1500 zaměstnanců. Ze kterých studií to bude, kde odejde jen pár lidí a kde hodně, které studio zařve úplně, to byla právě ona ruleta. A pokud se jako pravdivá ukáže zatím nepotvrzená informace z Kotaku, první, kdo v ruletě prohraje, bude studio Pandemic. A bude to prohra totální, která název Pandemic smaže z povrchu zemského.

 

Dle neuvedeného zdroje Kotaku bude ještě dnes propuštěno okolo 200 zaměstnanců Pandemicu v Los Angeles, čímž celý tým zanikne. Starost o doposud živé herní značky prý převezme studio EA Montreal. V prvé řadě to platí o válečné akci Saboteur, která by touto dobou měla být už hotová a objevit se na pultech obchodů počátkem prosince. Z dalších známých herních značek, které patří pod Pandemic, lze jmenovat vlastně už jen Mercenaries a Destroy All Humans. Další tituly: Star Wars: Battlefront, Battlezone II, Dark Reign 2 a Full Spectrum Warrior patří někomu jinému.

 

O vývoji situace vás budeme samozřejmě informovat, v mezičase si můžeme krátce shrnout historii Pandemicu.

 

Firma byla založena v roce 1998 s kapitálem spol. Activision, pro kterou vytvořila dvě pokračování: Battlezone II a Dark Reign 2. V dalších letech došlo k otevření vývojářské pobočky v australském Brisbane a rozkvětu celé firmy do poměrně velkých rozměrů. Rozmach měla na svědomí zejména dvoudílná série taktických strategií Full Spectrum Warrior a nečekaný úspěch multiplayerových stříleček v sérii Star Wars: Battlefront. Projekty Mercenaries a Destroy All Humans komerčně nijak zvlášť nezazářily, ale byly úspěšné do té míry, že došlo v obou případech k tvorbě pokračování. Bohužel, zejména titul Mercenaries 2 z roku 2009 se nijak zvlášť nevyvedl a akční řezanice The Lord of the Rings: Conquest vydaná letos byla přímo strašná. Nyní se čekalo, jestli Pandemici napraví svou pověst s titulem Saboteur, ale zdá se, že i kdyby se hra povedla, bude to s křížkem po funuse.

EA koupila studio Pandemic teprve před dvěma roky v říjnu 2007. A byl to slušný obchod. Akvizicí společnosti VG Holding Corp. totiž EA získala také známou firmu BioWare, která se v rámci skupiny Elevation Partners (jedním z podílníků byl nynější šéf EA John Riccitiello) spojila s Pandemic v roce 2005. Jenže zatímco BioWare ve svazku s EA kvete, Pandemici umírali. Letos v únoru došlo k uzavření studia v Brisbane poté, co selhal vývoj batmanovské hry Dark Knight. A jestli se do hrobu odporoučí i centrála v LA, to se zřejmě dozvíme ještě dnes.

 

 

 

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama