vyvoj-final-fantasy-mel-obludne-rozmery
Novinka Vývoj Final Fantasy měl obludné rozměry

Vývoj Final Fantasy měl obludné rozměry

Ondřej Švára

Ondřej Švára

28. 6. 2012 07:14
Reklama

Tvorba Final Fantasy XIII a XIII-2 se v minulosti neobešla bez technických obtíží a rozmíšek uvnitř Square Enix. Protože studio potřebovalo vrátit sérii glanc, přistupovalo ke značce ve velkém stylu a to se mu málem vymstilo. Byť se oba nové díly Final Fantasy prodávaly dobře, přišly tvůrce na více peněz a sil, než sami chtěli.

Například FF XIII bylo podle ředitele vývoje Motomu Toriyamy velice náročné na programování grafiky. V produkční špičce prý na datech k novému kabátku série pracovalo neuvěřitelných dvě stě lidí. K tomu si prý máme připočíst ještě 180 výtvarníků a 36 designérů.

Čím více lidí na hře pracuje, tím hůře se celý projekt plánuje. A také se hůře komunikuje a dochází ke zbytečnému plýtvání času, neboť jedna tvůrčí skupina nekoordinovaně čeká na druhou a naopak. Právě tento syndrom postihl vývoj obou Final Fantasy. "Vždycky jsme naši sérii budovali na příběhu, ale teď to bylo jiné. Museli jsme dodržovat spoustu jiných milestonů především technického rázu," stěžuje si Motomu Toriyama.

Navíc aby se vývoj tak velkého projektu udržel v tajnosti, přistoupilo Square Enix k poměrně pozdnímu betatestingu, což způsobilo, že se firma u XIII sice dozvěděla o spoustě chyb, ale nebyl čas je opravit. A přestože se z nich alespoň poučila, u vývoje dvojky došlo na stejný scénář. Do budoucna proto Square Enix chystá tým kolem Final Fantasy zeštíhlit a pracovat západním systémem měsíčních milestonů, kdy si tým interně na začátku každého měsíce vysvětlí realistické cíle, které je do třicátého opravdu schopen splnit.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama