Jonathan Blow představuje The Witness
Přestože se teď mluví hlavně o novém Xboxu, nezapomínejme ani na PlayStation 4. Ten nás v únoru zaujal také svou podporou nezávislých vývojářů, kterou na prezentaci doložil logickou hrou The Witness designér Jonathan Blow, jenž je známý díky nezapomenutelné plošinovce Braid. Blow je nyní vyzpovídán v další části rozhovorů s herními tvůrci, které postupně uvolňují zástupci Sony.
Blow popisuje své nadšení z možnosti vývoje pro novou generaci konzole a také tvrdí, že jeho primárním cílem není vydělat, čímž se chce jako nezávislý vývojář odlišit od mainstreamové produkce. „Určitě bych rád získal naše peníze zpátky a rád bych také něco vydělal,“ říká Jonathan Blow. „Není to ale priorita číslo jedna. Naším hlavním cílem je vytvořit co nejlepší hru dokážeme, a tak hráčům přinést ty nejlepší zážitky.“
The Witness je svým konceptem odvážný projekt – ocitnete se totiž na ostrově, který můžete volně prozkoumávat a řešit v něm různé hádanky a logické úkoly. K tomu všemu mají přibýt i speciální příběhové a filozofické linie, o nichž zatím mnoho nevíme. Je však velmi pravděpodobné, že The Witness vyjde hned před Vánocemi, kdy má být konzole PlayStation 4 uvedena na trh. Hra Jonathana Blowa bude na konzolích dočasně exkluzivní pro platformu Sony, už v den vydání by se ale mohla objevit také na PC a zařízení iOS.