Gameplay videa z Thief a první dojmy
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Gameplay videa z Thief a první dojmy

Gameplay videa z Thief a první dojmy

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

27. 1. 2014 16:50 3
Reklama

Čerstvě uvolněná videa z PlayStation Access ukazují natěšeným hráčům, jak se hraje připravovaný reboot stealth série Thief. Jeden set ukázek představuje tři z možných průchodů mise v domě jistého architekta, který své obydlí postavil plné tajných chodeb. Komentář Daniela Windfielda Schmidta, hlavního level designera hry, vysvětluje důvody a myšlenkové pochody, které vývojáři zvažovali během přípravy hry.

Bude pouze na hráčích, zda k infiltraci sídla přistoupí jako tichý duch, plíživě se mezi strážci prosmyknou až do architektovy pracovny nebo zvolí složitou cestu skrze opuštěné podzemní chodby anebo ze stínů stráže zlikvidují pomocí několika dobře mířených šípů a dalších udělátek, která má zloděj Garrett ve své zásobě. Různé přístupy budou mít různé následky, byť třeba ty nejjasnější, jako finanční náklady na doplnění výbavy při agresivním postupu, či časovou náročnost při plánování a vykonávání stealth postupu.

Další video ukazuje, jak funguje přizpůsobování obtížnosti, o kterém jsme vás informovali v prosinci. Zapnutí jistých restrikcí přidává do hry dodatečnou výzvu pro lidi, kterým se standardně nastavené vizuální pomůcky nelíbí a nebo chtějí mít ze hry pořadný hardcore zážitek. Od vypnutí modrého zvýraznění použitelných předmětů a vypnutí mušky, po zpomalení vašeho pohybu a restartování mise v případě, že utrpíte jakékoliv zranění, každý zapnutý mod zvedá skóre, které hráči za mise obdrží a mohou poté porovnat s jinými hráči skrze zabudované žebříčky. Ubírání prvků z HUDu je možné během hry z klasického nastavení a lze tak hrát bez mini-mapy, ukazatelů nebezpečí a cíle nebo Garrettovy samomluvy, která hráči čas od času napoví, jak postupovat k cíli.

Ostatně, lidé z PC Gameru již měli možnost nového Thiefa na čtyři hodiny vyzkoušet, ale jejich dojmy jsou spíše rozporuplné. V porovnání s Detroitem z Deus Ex: Human Revolution je Garrettovo město vylidněné a občasní obyvatelé se ulicemi toulají bez cílu, bez motivace, bez osobnosti. Stejně tak působí i Garrett, jehož povahu byste stěží poznali z pohledu na jeho prázdný byteček ve veži. Proč se stal zlodějem, proč okrádá bohaté osoby i vykrádá byty lidem, co zapomněli otevřená okna, hra nevysvětlí. Garrett zkrátka krade, aby měl na lepší vybavení, se kterým by mohl krást více. Nepřítomnost lidského elementu ve hře redaktoři vyčítají Thiefovi jako jednu z chyb, která hráči brání se do atmosféry titulu pořádně ponořit.

Thief se nevyhne ani porovnání s Dishonored, se kterým sdílí více prvků než by se možná smělo (relativní linearita, neohrabaný parkourový pohyb a nemotorné souboje). V jedné z misí, která Garreta zavede do vykřičeného domu, hráč sice může prošmejdit kdejaký kout červeně osvětleného hampejzu, ale atmosféru by člověk pohledal. Tam, kde Corvo v Dishonored odposlouchával osobní příběh strážce, jenž se zamiloval do prostitutky a společně chystali útěk za lepší budoucností, Garrett pouze prochází chodbami a vyhýbá se strážím bez jakékoliv osobnosti. Nepřátelé jsou bezvýrazné, naskriptované postavy, ne více než překážky mezi zlodějem a jeho cílem.

Jak to nakonec bude vypadat v celé hře se dozvíme zhruba za měsíc. Garrettův velký návrat je v Evropě naplánován na 28. února, kdy se objeví na PC, PS3, PS4, Xbox 360 a Xbox One.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama