První recenze Thiefa jsou překvapivě slabé
Novinka První recenze Thiefa jsou překvapivě slabé

Zdeněk Princ

Zdeněk Princ

24. 2. 2014 15:59 11

Jednou z prvních opravdu velkých a mohutně očekávaných her tohoto roku je jednoznačně Thief. Moderní pokračování legendární série lákalo perfektní stylizací, hlavním hrdinou Garrettem a stealth postupem, natolik dominantním prvkem předchozích dílů. Bohužel, první recenze po vypršení dnešního embarga označují hru jen za průměrnou, nebo lehce nadprůměrnou a za očekáváním zůstává Thief o jeden až dva bodíky na desítkové stupnici.

Vezmeme-li v potaz ta opravdu velká média, padají převážně hodnocení 6/10, resp. 3/5, níž nikdo v podstatě nešel, což ale není pro hru takového kalibru žádná velká výhra. Pokud bychom měli být konkrétní, zmiňovaných 6/10 udělily weby jako Polygon, GameSpot, Eurogamer nebo magazín GamesTM. Naproti tomu redakce Joystiqu, GameInformeru nebo PC Gameru oznámkovaly Thiefa číslovkou 8.

Za největší průšvih je v recenzích označována jakási polovičatost veškerého snažení vývojářů, kteří se honili za dokonalou hrou pro všechny a zapomněli k dokonalosti dotáhnout byť jen jediný prvek. Příběh je údajně velice plochý a plný nevýrazných postav, na druhou stranu vás ale čeká poměrně unikátní level design a pocit volnosti. Pokud jste se ale těšili na opravdový návrat mistra zlodějů se vším všudy, pak se ho zřejmě nedočkáte.

Všechny naše soudy ale musí jít samozřejmě stranou, hru jsme, stejně jako všechna ostatní česká média, obdrželi až dnes a Jirka Bigas se teprve pouští do hraní. V příštím týdnu vám vedle vlastní recenze přineseme i komentované dojmy z úvodní hodiny hraní a na Thiefa určitě dojde i v pravidelné rubrice Hra týdne v některém z dalších hPodů.