Kodžima promluvil o MGS V a P.T.
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kodžima promluvil o MGS V a P.T.

Kodžima promluvil o MGS V a P.T.

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

14. 8. 2014 07:50 6
Reklama

Včera večer proběhlo živé streamování malé prezentace Konami, během které herní tvůrce Hideo Kodžima ukázal nové gameplay záběry z Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, odpověděl na otázky fanoušků a rozpovídal se ohledně hratelného teaseru P.T. a Silent Hillu, který si vzal na starosti.

Phantom Pain se objevil v připravené ukázce, ve které se Snake vplížil do nepřátelské základy za účelem extrakce Kaza Millera. Jednalo se o stejnou lokaci, kterou předvedl na E3, ale Kodžima tentokrát ukázal zcela jiný průchod a způsob dosáhnutí cíle.

Viděli jsme například, že i samotné rozvržení stráží může být v rámci opakované mise rozdílné, dále smyk po koňské koblize, únos kozy a noční infiltraci základny. To kvůli tomu, že po akci na E3 se posílily stráže v základně a v reakci na časté střílení do hlavy v předchozí ukázce měly tentokrát na hlavě i helmy. O to se postaral FOX enigine, který hru adaptuje dle vašeho chování.

Inteligentní reakce hry na hráčovo chování by měly i při opakovaném hraní zajistit dostatečnou variabilitu.

Snake vyřadil z provozu elektrickou stanici a ponořil tak základnu do tmy. Stráže si však povolaly helikoptéru s reflektorem, která Snakovi nakonec zabránila v úniku džípem. Stačilo však na džíp přilepit C4 a balónem ho vyzvednout do vzduchu a odpálit ve správný moment tak, že se explozí postaral i o vrtulník.

Takovéto inteligentní reakce na hráčovo chování by měly ve hře i při opakovaném hraní zajistit dostatečnou variabilitu a podporovat improvizaci při změněných podmínkách.

Kromě nové ukázky Kodžima také oznámil vydání titulu na PC přes Steam a společně s tím ukázal i speciální parní kartonovou krabici s červeným ventilkem.

Kodžima promluvil o MGS V a P.T.
i Zdroj: Hrej.cz

Jedna ze zajímavých otázek od fanoušků se týkala hlavního antagonisty hry, Skull Face, jehož tvář bez tradičních rysů dle Kodžimy překračuje vnímání rasy jako způsobu vyprávění příběhu. Navíc, jako člověk hnán pomstou, Skull Face proti sobě poštve Snaka, jehož osobní pomsta i jeho stojí kus tváře a on se tak do jisté míry stává Skull Facem.

Po otázkách se Hideo Kodžima rozpovídal o P.T. Jméno této hororové ochutnávky kolaborace Kodžimy a del Tora znamená Playable Teaser a opravdu za dvěma písmeny nemáme hledat hlubší význam. Kodžima vydáním P.T. chtěl reagovat na video trailery a teasery, které nedokázají zprostředkovat hratelnost představované hry. Poslední hlavolam ve hře je záměrně složitý, neboť Kodžima sám odhadoval, že se hráči k odhalení na konci dostanou tak po týdnu a ne během dvanácti hodin. P.T. bylo vytvořené záměrně tak, aby připomínalo indie hru, proto Kodžima záměrně snížil grafickou kvalitu hry, aby hra na FOX enginu nevypadala příliš dobře.

Vytváříme hru, ze které se poserete, tak si nezapomeňte ke hraní vzít náhradní spodky.

Nová hra Silent Hills také poběží na FOX engine a měla by se zabývat alernativními realitami či paralelními dimenzemi. Navíc se Kodžima dušuje, že by jeho hra měla být tak strašidelná, že se z toho po... Kodžimova slova, ne naše.

"Pokud je hra příliš strašidelná, lidi ji nebudou chtít hrát." řekl Kodžima koncem prezentace, "Rozhodli jsme se, že pokud hráči kvůli strachu nebudou chtít hru hrát, tak ať. Vytváříme hru, ze které se poserete, tak si nezapomeňte ke hraní vzít náhradní spodky," dodal a zažertoval, že limitovaná edice hry bude obsahovat jedny kalhoty.

Kodžima promluvil o MGS V a P.T.
i Zdroj: Hrej.cz

Že má celý projekt na háku nakonec Kodžima předvedl vysvětlením názvu studia 7780s, těch jakoby tvůrců P.T. Ono S v názvu opravdu značí Silent Hill, 7780 je pak rozloha japonské prefektury Šizuoka. A protože se slova tichý a kopec do japonštiny dají přímo přeložit jako šizuka a oka, japonští fanoušci herní sérii přezdívají právě Šizuoka. Uf, na to bychom tedy sami nepřišli.

Data vydání Metal Gear Solid V: The Phantom Pain ani Silent Hills zatím nejsou známá. Zatím jen víme, že MGS V vyjde na pět hlavních platforem a Silent Hills minimálně tušíme na PlayStation 4.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama