Jak velký je vesmír No Man's Sky?

18. srpen 2014 14:03 / konfrst.jan@gmail.com / Novinky / Diskuze (17)

Procedurálně generovaný No Man’s Sky bude veliký. Možná až trochu moc, dalo by se říci. Rozpovídal se o tom spoluzakladatel studia Hello Games, Sean Murray. Ten v rámci rozhovoru pro IGN na Gamescomu poskytl informace o tom, jak vlastně rozsáhlý vesmír jejich titul bude obsahovat.

Sean vysvětluje, že v počátku vývoje ke generování jednotlivých planet používali 32 bitové číslo, čímž jim vznikl vesmír, jehož průzkum by zabral na pět tisíc let – hodnota vypočítána na základě toho, že byste na každém ze světů hry strávili jedinou vteřinu. To ovšem autorům přišlo z nějakého nám záhadného důvodu málo, a tak místo 32 bitového čísla použili cifru 64 bitovou. A jak trefně IGN podotýká, naše Slunce vyhasne dříve, než by jedinec stihl prozkoumat celý vesmír hry. Dostáváme se totiž na sumu pěti miliard let, než by někdo stihl alespoň na vteřinu zahlédnout veškeré planety No Man’s Sky. Úctyhodné, co říkáte?

Vesmír hry tedy není nekonečný, jak nás neférově klame popisek u E3 YouTube videa vloženého níže, ale velmi se k němu blíží. No Man’s Sky vyjde v příštím roce na PlayStation 4, PC verze pak vyjde se zpožděním.

Zdroj: VG247, IGN

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20867404
pyaroshi napsal 27. 1. 2015 v 15.07

Pokud by šlo o to, že byste se ve hře chtěli potkávat s dalšími hráči, sám Sean Murray to sice nevyloučil, ale pravděpodobnost bude neuvěřitelně malá, a to i kdybyste byli dva a domlouvali se spolu a navigovali se. On v tom ale nevidí problém - tohle nemá být MMO hra.

Protože nejen že vesmír bude gigantický, ale i samotné planety budou obrovské. Dle Murraye planety budou velké jako skutečné planety. Takže i kdyby se na nějaké planetě o velikosti Země spawnulo 1 000 hráčů, stejně by pravděpodobnost, že na sebe narazí, byla hrozně malá.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 19. 8. 2014 v 14.00

Lahva: Sice se mi to nechce počítat, takže budu totálně střílet od boku, ale docela bych řekl, že ta "relativně vzácná událost", o které mluvíš, by za těchto okolností mohla tak asi odpovídat šanci, že dva týdny po sobě vyhraješ první cenu ve Sportce, další den přežiješ leteckou katastrofu, ale hned poté ti na hlavu spadne meteorit...

Máš samozřejmě pravdu, že mi to můžu být úplně jedno. Taky mi to je jedno, nemám v úmyslu proti tomu podávat nějaký protest, držet hladovku, provádět blokádu sídla autorů hry :) Pouze jsem napsal, že se řeší úplná hloupost a že v tom vidím pouze marketingový tah zaměřený na lidi, kteří se nad tím dostatečně nezamyslí a nepochopí, že se jich to vlastně vůbec netýká, protože ten rozdíl mezi 32b a 64b by stejně jinak nepoznali. Protože i u té menší varianty se dá téměř mluvit o nekoneču (a to i přesto, že není 2x menší, ale 2^32krát menší!).

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 19. 8. 2014 v 13.42

TomKQT: no a co. Tak to bude obrovsky vesmir. Vsak ti muze byt jedno kolik tam tich planet bude..

Osobne bych tu hru videl jako obrovske "offline" mmo :) seed urci studio, ale kazdy hrac zacne nekde jinde. Ale muze se stat ze najednou priletite na planetu kde nekdo byl a vy treba obevite pozustatky po nejakem boji, nejake stavby, vytezene suroviny apd. Ale pujde o vzacnou udalost relativne, protoze tich planet bude strasne moc. A nebo se muze stat ze narazite dokonce na nekoho kdo prave hraje. Na uplneho cizaka. A ta minimalni pravdepodobnost je na tom prave strasne zajimava.
Proto bych se nedivil, kdyby seed urcilo studio, hra byla always on a svet neustale servery dogenerovavaly.

Nahlásit nevhodný obsah

20869961
Krutoprd napsal 19. 8. 2014 v 11.26

TomKQT: Treba tam přidali vic planet kvuli tomu že to bude Cros-play ps4-PC a všichni budou hrat na jednom serveru :D a treba to bude tak velky úspěch ze by tam tech 4 294 967 296 planet nestačilo :D

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 19. 8. 2014 v 10.18

Krutoprd: Tady ale pořád jde o to, že na tohle všechno by stačilo s přehledem a obrovskou rezervou těch 4 294 967 296 kombinací, na co 18 446 744 073 709 551 616?
Mám pocit, že jste to až tak úplně nepochopili. Tady nejde o to, jestli v té hře bude obrovský svět nebo nikoliv. Jde o to, jestli bude šíleně obrovský a nebo naprosto nesmyslně šíleně obrovský.

Editováno: 19. 08. 2014 v 10.27

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Michal napsal 19. 8. 2014 v 09.50

A já bych dal achievment za prozkoumání celého vesmíru a speciálně pro achievment huntery bych nechal hru při každým spuštění upozorňovat, že jeden achievment stále chybí :D

Nahlásit nevhodný obsah

20869961
Krutoprd napsal 19. 8. 2014 v 09.48

Nebude to náhodou tak, že bude jeden svět a na něm bude treba 100 000 hráčů!! Jo a je dobre ze tam bude tolik planet 1) každej se spawne na 1 planetě laždy sam! (Tak proto jich je tam tolik) 2)jestli každá planeta bude trochu rozdílná tak to bude super 3) budou tam vesmírné valky a budete si tam moct delat co chcete!! SNAD SI NIKDO TAKOVOU HRU NEPŘÁL!! Aby si tam mohl delat co chce?

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 19. 8. 2014 v 08.55

Loki: No to je sice hezké, ale nestačil by na to všechno i ten původní "32bitový" generátor? Už i tam, jak uvádějí, by sekunda na každém světě zabrala 5000 let.
Prostě vidím tady něco, co bylo obrovské natolik, že i šance že by dva libovolní hráči hráli na stejném světě byla opravdu nízká. A oni to ještě posunuli do velikosti, která je prostě nepředstavitelná a nevyužitelná. K čemu je 2^64 světů, když 99 % z nich nikdy nikdo neuvidí?

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Loki napsal 19. 8. 2014 v 01.23

TomKQT: Nu pravděpodobně bude hra obsahovat náhodný generátor světů.
Autoři jen vytvoří šablony ze kterých pak hra bude sama vytvářet prostředí.

Největší nevýhodou podobných systému je generičnost. Sice nabízí extrémně obsahu ale ve skutečnosti nic nového.
Prostě je tady možnost že si za pár hodin bude hráč říkat "sakra tady už jsem byl".
Záleží na tom kolik šablon autoři vytvoří. Čím víc tím líp. Ale to by zas bylo náročné na místo na disku a hardware.

Ale to asi sám dobře víš.

Ale nesouhlasím s jedním. Nemusí to být k ničemu. Poku bude pro PC mod podpora pak se ta hra stane nesmrtelná.
Ty možnosti by byli úžasné. Od galaxií ve válce alá Warhammer po Trekkie exploring.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 19. 8. 2014 v 00.09

Ještě poznámka pro autora - 32bitový a 64bitový (stejně jako 5metrový, 2sekundový atd.) se píše dohromady, protože je to jedno slovo (dvoumetrový).
32 bitů je s mezerou, 32bitový je bez mezery.

Nahlásit nevhodný obsah

20792015
TomKQT napsal 19. 8. 2014 v 00.07

Jen potřeba uchvátit čísly a dostat se do médií. Podobně jako kdysi např. Borderlands uváděl šílné počty zbraní.
Tady teda moc nechápu, jak to bude fungovat (o hře čtu poprvé). To ten vesmír vygenerují ve studiu a takto již hotový bude instalován hráčům? Nebo to číslo určuje počet možných kombinací a bude u hráče vytvářen "náhodně" (procedurálně)?

Každopádně je naprosto zřejmé, že je to úplně k ničemu. Jak říkám, jen prázdný marketing.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Jožino napsal 18. 8. 2014 v 23.58

Obrovský svet, 90% ani neuvidím, dobrá grafika a 3D vyzerajúce planéty.
myslím, že to kupujem a idem do toho

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Petr napsal 18. 8. 2014 v 22.28

Napadá mě, jak to bude s multiplayerem? Bude každý hrát začínat náhodně v nějakém světě? Potom se z toho stane singl, protože bude velmi malá pravděpodobnost, že by se hráči potkali :-)

Nahlásit nevhodný obsah

-1
vhoo napsal 18. 8. 2014 v 17.09

první hra ve které bude mít smysl to tlačítko share protože tam může jednotlivec vidět zkutečně unikátní věci.

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Blábol napsal 18. 8. 2014 v 15.02

Těším se na tuhle hru a souhlasím s M a Blacksitem, doufám že to spracují tak že bude zábavné ty světy prohledávat a já vlastně ani nevím co se tam bude pořádně dělat stále mi to není úplně jasné .... :DD

Nahlásit nevhodný obsah

-1
Blacksite napsal 18. 8. 2014 v 14.35

M: presne tak, ja jsem zvedavej, cim vsim to zaplni,aby clovek vubec mel chut hledat jinde....

Nahlásit nevhodný obsah

-1
M napsal 18. 8. 2014 v 14.07

mě by stačila jedna SS s tím, žeby bylo skutečně co objevovat a kochat se

Nahlásit nevhodný obsah