Cesta do podzemí v The Division
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Cesta do podzemí v The Division

Cesta do podzemí v The Division

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

27. 8. 2014 15:52 5
Reklama

Vánoce v New York City mohou být, alespoň podle spousty amerických filmů, pěkným svátečním časem, nicméně multiplayerová akce The Division ukazuje město v docela nezvyklém světle - několik týdnů po vypuštění smrtícího viru, který proměnil pulzující metropoli ve vylidněný monument urbanismu zmítaný v nekonečném post-apokalyptickém chaosu. Na rozdíl od jiných městských akcí by však The Division neměl hráče zaujmout jen rozlohou Manhattanu, ale také množstvím interiérů a vertikalitou mapy.

V rozhovoru pro IGN se výkonný producent hry Fredrik Rundqvist rozpovídal ohledně skutečné rozlohy své hry, obyvatelích Manhattanu v troskách a o náročnosti přežití v nových podmínkách.

Cesta do podzemí v The Division
i Zdroj: Hrej.cz

Město totiž neexistuje pouze na úrovni ulic a silnic. New York City se pyšní spoustou mrakodrapů i bludištěm podzemních chodeb, tunelů, stok, metra i opuštěných bunkrů z dob druhé světové války. Rundqvistův tým při průzkumu newyorského podzemí využil znalostí skutečného speleologa, což je inspirovalo k vytvoření detailního podzemního světa pod Manhattanem. „Prostředí v naší hře je takový kontrast mezi všemi těmi turistickými památkami, které každý zná, a podzemím New Yorku, které nikdo neviděl. Je to docela zajímavé místo k prozkoumávání," řekl Rundqvist.

Ať už budeme procházet pod povrchem metropole, opuštěnými kancelářemi nebo venku na čerstvém vzduchu, speciální technologie ECHO nám pomocí chytrých hodinek na našem zápěstí dovolí nahlédnout na situace, které se při panice udály. Automatický sběr dat z bezpečnostních kamer pak vyústí ve vytvoření oranžového hologramu zachycující jistý moment v prostoru. Tvůrci těmito ECHO hologramy chtějí nejen vyprávět příběhy lidí po vypuknutí epidemie, ale také tím hráčům naznačí místa se zásobami, tajné průchody nebo třeba kde se ukrývá hledaná osoba.

Cesta do podzemí v The Division
i Zdroj: Hrej.cz

Ne všichni obyvatelé však stačili z poloostrova uniknout, a tak hologramy nebudou naše jediné kontakty s ostatními lidmi. Při cestách městem narazíme na skupinky lidí schovávající se před nebezpečím v ulicích, můžeme se střetnout s rabujícími gangy i vyzbrojenými nepřátelskými jednotkami, které ovládají jiní hráči. S někým se budeme moci spojit, jiní by si radši vzali výzbroj z našich mrtvých těl. Schopnost přežít ve vyhrocených situacích Rundqvist přirovnává k DayZ, neboť i tady si budeme často muset vystačit s tím, co sesbíráme z opuštěných bytů, kanceláří a vyrabovaných vozidel a co si pomocí craftingového systému na koleni ze zbytků vyrobíme.

Svět The Division by měl být velice proměnlivý. Nejen, že se dočkáme střídání dne a noci a různého počasí, ale měl by i reagovat na naše činy a logicky tak generovat divokou zvěř a civilisty v částech města v závislosti na tom, zda jsou regiony obsazené vámi, nepřáteli nebo volné. Každý z distriktů herního světa bude obsahovat základnu, kterou můžete napadnout a obsadit a vytvořit si tak vlastní útočiště. Tam si nebudete chodit jen odpočinout, ale také na vás čeká několik různých činností, které mohou pomoci nejen vaší postavě, ale i třeba celému distriktu - například vybudování zbrojnice, zdravotní kliniky nebo přístup k tržišti a směně předmětů s jinými hráči.

Cesta do podzemí v The Division
i Zdroj: Hrej.cz

Zatím se The Division spíše představuje novinářům než hráčům a opakované odkládání jenom dokazuje, že si vývojáři z Massive možná ukousli dost velký kus. Současné datum vydání je nastavené na příští rok, kdy se také snad konečně dočkáme bližšího pohledu na všechno, co hra nabídne.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama