Vikinský svět v Hellblade
Ninja Theory slíbili, že se budou dělit o informace o vývoji své menší hack'n'slash hry Hellblade s fanoušky a nový vývojářský deníček se dívá na to, jak studio přistupuje ke tvorbě herního světa. V předchozích hrách byl nejprve napsán scénář a vymyšlené souboje, kolem kterých pak návrháři postavili arény a celý svět. V Hellblade zkouší vývojáři opačný přístup a při tvorbě vikinského světa mrtvých Helheimu nechávají svým umělcům volnou ruku.
Tedy spíše svému umělci, neboť v relativně malém týmu 13 lidí, kteří na titulu pracují, je jen jeden návrhář prostředí. Jeho úkolem je vytvořit zajímavý a bohatý svět bez omezení, které by mohly herní mechanismy představovat. Hernímu prostředí se pak bude uzpůsobovat bojový systém a další prvky hry.
Vzhled světa pak vychází nejen ze skandinávské krajiny, ale také z topografie řeckého ostrova Santorini, který vznikl při explozi sopky. Vytvořil se tak návrh herní mapy složený z kontrastujících prvků vody a pevniny, které se navzájem prostupují v přirozených i uměle vytvořených lokacích.
Ve středu mapy pak bude stát masivní skalní citadela připomínající rozpadlou vikinskou loď, která nejen že bude usadňovat orientaci v poměrně rozsáhlém světě, ale také bude představovat centrální hub říše mrtvých.
V doprovodném článku na PlayStation Blogu Ninja Theory přiznávají, že ač na projektu pracuje jen hrstka lidí, jedná se zatím o jejich nejambicióznější hru. Vývojáři mají před sebou ještě mnoho neznámého prostředí a na některé otázky sami ještě neznají odpovědi. V současnosti jsou v rané fáze prototypů, ve které teprve zkoumají různé herní mechanismy, vizuální styly a technologie.
Přesto mají v Ninja Theroy o základech hry jasno: V roli keltské válečnice Senuy se hráči vydají na cestu do vikinského podzemí. Ve stylu jejich předchozích her můžeme očekávat krvavý a nekompromisní bojový systém. Hellblade by měl vyjít exkluzivně na PlayStation 4 někdy příští rok.