Uncharted 4 vypadá téměř jako film
Pamatujete na film Final Fantasy: The Spirit Within? Byl to první dlouhometrážní snímek, ve kterém byli herci kompletně nahrazeni realistickou počítačovou grafikou. O 14 let později se připravujeme na vydání Uncharted 4, které dle slov hlavního návrháře postav Franka Tzenga v reálném čase dosahuje detailů a kvalit předrenderovaných filmů.
„Kvalita her je dnes hodně blízko kvalitě filmů, jen se podívejte na věci, co v Naughty Dog děláme. Tahle postava by klidně mohla nahradit herce ve filmu. Dle kvality, detailu, jemnosti tvaru, barev a zkrátka všeho, co na postavu dáváme, je to pro mě prostě filmová postava," řekl v Tzeng v rozhovoru pro CG Master Academy.
Od dob, kdy se začal při tvorbě herních filmečku a animací používat performance capture můžeme pozorovat nejen prolínání principů filmové kamery s tou herní, ale také větší důraz na herectví, výrazy postav i realistické pohyby.
Nemusíme se upínat pouze na Naughty Dog, ale herní zážitky, které se blíží těm filmovým nabízí i Quantic Dream nebo Santa Monica se svým blížícím se The Order: 1886.
Navíc můžeme takových her čekat v budoucnosti jen více. Tzeng kvalitativní skok přičítá novému hardwaru v konzolích, který umožňuje jemnější detaily textur, modelů i animací.
„Všechny tyhle věci nás posouvají o krok blíže k filmově kvalitě, kterou si pro herní průmysl přejeme a myslím, že za několik let na ní určitě dosáhneme," nechal se slyšet návrhář, jenž má za sebou práci na Uncharted 4, Killzone: Shadow Fall nebo i Puppeteer.
Na hodinové interview s Frankem Tzengem se můžete podívat na stránkách CG Master Academy. Pod článkem pak najdete fotky modelu Nata Drakea z říjnového workshopu 3D modelování, který lidé z Naughty Dog uspořádali k 30. výročí od založení studia.