Zrušení Silent Hills del Tora zaskočilo
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Zrušení Silent Hills del Tora zaskočilo

Zrušení Silent Hills del Tora zaskočilo

Jiří Bigas

Jiří Bigas

16. 5. 2015 14:30 4
Reklama

Slavný filmový režisér Guillermo del Toro, který se měl spolu s Kodžimou podílet na designu Silent Hills, se nechal slyšet, že zrušení hry a Kodžimův rozchod s Konami byl podle něj naprosto neočekávaný.

V rozhovoru pro IGN del Toro prohlásil, že chtěl spolu s otcem Metal Gearu posunout technologii až na samou hranici možného a vytvořit “velmi, velmi atmosférický” zážitek. Na otázku, zda se někdy k videohrám vrátí, odpověděl trochu vyhýbavě. Na základě dosavadních zkušeností by si další podobný krok ale musel očividně hodně dobře promyslet.

“Jak víte, zkusil jsem to už dvakrát a nevím, jestli se kdy dostanu zpátky do formy,” řekl del Toro. “V jednom případě společnost (THQ, pozn. red.) skončila a ve druhém se stalo něco naprosto neočekávaného, a sice že Kodžima a Konami se rozchází,” vypočítává dosavadní neúspěchy hollywoodský režisér, který byl dvakrát nominován na Oscara. V obou případech v roce 2007 za koprodukční mysteriózní fantasy horor Faunův labyrint z roku 2006 v kategoriích zahraniční film a původní scénář.

Ještě předtím, než se s Kodžimou pustili do Silent Hills, snažil se del Toro opakovaně vzkřísit svůj horor Insane, na kterém původně pracoval s týmem Volition (Saints Row, Red Faction) pro THQ.

Vím, že se na internetu objevila petice a klidně bych se pod ní podepsal.

Talentovaný filmař tak musel už podruhé spolknout hořkou pilulku, kdy se předčasný neúspěch dostavil navzdory všeobecně kladnému přijetí. Z jeho slov se zdá, že je zrušením Silent Hills překvapen a zklamán úplně stejně jako fanoušci. V rozhovoru pro IGN si pochvaloval spolupráci s Kodžimou, společné porady i přátelství, které navázali. Měli prý jasnou představu, co a jak chtějí se hrou udělat a kam směřují.

Z jeho slov je zřejmé, že by se býval rád k projektu vrátil, pokud by to bylo možné a někdo čirou náhodou změnil ohledně zrušení Silent Hills názor. Oba dva autoři i Norman Reedus, který se měl chopit hlavní role, prý byli se svou prací velmi spokojení. “Vím, že se na internetu objevila petice (proti zrušení Silent Hills, pozn. red.), klidně bych se pod ní podepsal a doufal, že jí někdo bude věnovat pozornost,” prohlásil del Toro.

Byla to svého druhu taktika spálené země.

Mexický režisér se rovněž podělil o svou vášeň pro slavnou hororovou sérii, ocenil její propracovanou mytologii a zmínil, že hrál první i druhý díl. Pochvaloval si odezvu fanoušků na úspěšný pokus v podobě “dema” P.T. Jeho zklamání ale zřetelně pramení i z toho, jak Konami zametlo právě s hratelným teaserem Silent Hills, který odstranilo z PS Storu a znemožnilo jej dokonce znovu stáhnout i lidem, kteří už si jej dříve aktivovali. “Tohle mě upřímně překvapilo. Byla to svého druhu taktika spálené země,” posteskl si del Toro.

Z toho všeho je zřejmé, jak moc jej rozpad projektu mrzí, ačkoli z jeho slov je podle IGN prý stále patrné, kolik nadšení pro pokračování Silent Hillu má. S Kodžimou podle svých slov zůstal v kontaktu a otec Metal Gearu prý dobře vím, že by s ním del Toro ve spolupráci rád pokračoval. Pokud by se situace ohledně zrušené hry někdy změnila, učinilo by jej to více než šťastným.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama