Uncharted 4 otevře svůj svět, ale ne moc
Nakonec to vypadá, že se moje sýčkování ohledně uzavřenosti Uncharted 4 nepotvrdí. Při zběsilém průjezdu klikatými uličkami v džípu, který ukázal E3 trailer, jsem se bál, že hra bude hráče nutit opakovat celou sekvenci, pokud zahne do nesprávné uličky.
Neil Druckmann však v rozhovoru pro GameSpot potvrdil, že ačkoliv Uncharted 4 rozhodně nebude open-worldová akce, herní svět se znatelně rozšíří.
Druckmann svůj koncept světa nazývá "wide-linear", čímž chce naznačit, že se ve velkém světě bude odehrávat lineárně vyprávěný příběh. "V open-worldových hrách mám problém s nedostatkem napětí. Když je například můj parťák příběhově v ohrožení života, pořád mohu prostě odejít, udělat pět vedlejších úkolů a tomu ohrožení vůbec nevěřím. Takže myslím, že potřebujeme nějakým způsobem určovat tempo hry a musí to být způsob, při kterém hráči stále zůstanou aktivní."
Můžeme tedy očekávat více způsobů, jak dosáhnout daného cíle a akční pasáže, kdy nebudeme muset následovat jednu vytyčenou cestu.
"Pro nás je příběh to naprosto nejhlavnější. Nemyslím tím to, jak je napsaný, a nemyslím tím scénář. Co tím myslím je to, že chceme dosáhnout určitého zážitku a ten je nadřazený hratelnosti a grafice." dodal nakonec Druckmann a myslím, že není třeba se obávat, že by Uncharted 4 jakýmkoliv způsobem odbočil od herního stylu předchozích dílů.