Vývojáři se báli, že The Last of Us propadne
Tohle vás dost možná pořádně překvapí. Když v červnu 2013 vyšlo The Last of Us pro PS3, v podstatě přes noc se z něj stal instantní hit. Samotný vývojáři ze studia Naughty Dog ale byli ohledně hry dlouho velice skeptičtí.
V rozhovoru s autory The Last of Us v poslední epizodě pořadu Conversations With Creators připustili vývojáři velké pochyby. Když se jich Wil Wheaton (Star Trek: TNG) zeptal, zda očekávali obrovský úspěch, odpověděl jeden z vedoucích projetu Bruce Straley: “Právě naopak” s tím, že se obávali, aby se z titulu nevyklubal propadák.
A nejen to, Straley přiznal, že měl obavy, zda špatné přijetí nepoškodí celý tým. “Mysleli jsme si, že zničíme dobrého jméno a image (Naughty Dog, pozn. red.), které jsme tak usilovně po mnoho let v krvi, potu a slzách budovali,” vysvětlil. Jeho slova potvrdil další muž ve vedení Neil Druckmann. “V průběhu vývoje jsme žertovali, že tahle hra bude zkázou Naughty Dog,” prohlásil.
Důvodem k této skepsi měly být problémy s herními mechanismy. Tým prý měl velké štěstí, že rozhodnutí, která učinil, mu nakonec pomohla, aby všechny části do sebe zapadly. A výsledkem byla zábavná hra, která si podmanila spoustu lidí. Dokud se prý ovšem vývoj The Last of Us neblížil závěru, studio si nemyslelo, že má v rukou něco mimořádného.
Tento názor podle svých slov Druckmann změnil až ve chvíli, kdy si hru vyzkoušeli první lidé mimo Naughty Dog a výsledek je, jak už dnes víme, nadchl. Přesto byl zaslouženým kladným přijetím u kritiků i hráčů nakonec celý tým údajně velmi příjemně překvapený.