Fallout 4 se ve střílení inspiroval u Destiny
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Fallout 4 se ve střílení inspiroval u Destiny

Fallout 4 se ve střílení inspiroval u Destiny

Jiří Bigas

Jiří Bigas

5. 11. 2015 13:12 23
Reklama

V polovině září jsme psali, že s akcí ve Falloutu 4 pomáhal id Software. Souboje mají podle vývojářů více připomínat klasické střílečky, a tak se vývojáři obrátili na FPS veterány, protože id mají stejného majitele jako Bethesda. Nebylo nic snazšího, než zvednout sluchátko a nechat si poradit. Jak se ale nyní ukazuje, nechali se inspirovat nejen svými kolegy, ale i konkurencí.

Šéf vývojového týmu Todd Howard se už před časem nechal slyšet, že skutečnost, že dělají v první řadě RPG, nemůže sloužit jako alibi pro to, jak dobře/špatně funguje ve hře ovládání zbraní, střelba a akční pasáže. Ve všech těchto ohledech se autoři chtěli víc přiblížit moderním FPS. I když Todd Howard třetí díl, co se těchto mechanismů týče, někdy otevřeně kritizoval a jindy zase shovívavě bránil, většina hráčů by zřejmě byla obvykle méně diplomatická než on.

Faktem je, že akce, lépe řečeno prostá střelba ve Falloutu 3 nepatřila mezi absolutní špičku. Mírně řečeno. Na druhou stranu tady existuje titul, kterému je vyčítáno leccos, ale v ovládání zbraní a pocitu, že skutečně třímáte zbraň v rukou, přímo exceluje. Ano, mluvíme o Destiny. Vedle postapokalyptické akce Rage, kterou má na svědomí právě již zmíněný id Software, se nejen fanoušci, ale zpravidla i odpůrci Destiny shodnou, že vyšlo za posledních několik let jen málo her, v nichž je mechanismus střelby tak zábavný a akce díky tomu přirozeně šlape.

Fallout 3 naopak v ovládání zbraní nezprostředkoval hráči bůhvíjak výjimečný zážitek, takže není od věci, že se vývojáři inspirovali právě u Bungie a snažili se nějaké fígle odkoukat. Destiny ale neposloužilo jen jako pouhý vzor. Na Falloutu 4 totiž v Bethesdě dělal i někdejší dlouholetý zaměstnanec Bungie Josh Hamrick. Právě on se zaměřil na to, aby vyladil zbraně v novém Falloutu co možná nejlépe.

Tuto informaci přineslo poslední číslo magazínu Game Informer. Web GameSpot, který z článku čerpal, vypichuje třeba skutečnost, že Bethesda viděl v Destiny vzor i proto, že stejně jako Fallout 4 běží na konzolích ve 30 FPS.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama