Kodžimova firma má jen čtyři zaměstnance

18. prosinec 2015 11:16 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (12)

Noc nám znovu přinesla několika zajímavých podrobností na konto Kodžimova nového působiště a projektu. Tentokrát se proslulý herní designér rozpovídal pro magazín The New Yorker.

Z článku mimo jiné vyplynulo, že v novém studiu momentálně pracují pouze čtyři lidé včetně Kodžimy samotného, což jen dokládá, jak dalekou cestu má firma teprve před sebou. Jen nabrat další kolegy a sestavit celý tým může trvat několik dalších měsíců. Řadu dalších pak zaberou testy technologií a předprodukční fáze, kdy musí vývojáři zvolit engine a naplánovat celý projekt. S ohledem na to, jak dlouhý vývoj Kodžimových her bývá, je jasné, že od vydání nás mohou klidně dělit minimálně čtyři roky. Není proto divu, že tým hledá tolik nových lidí prostřednictvím svého webu. Potřebuje bezpochyby obsadit desítky pozic.

Pokud jde o Kodžimovu rozepři s Konami, nezdá se nakonec, že by samotný rozchod dovolil vnést zúčastněným aktérům do celé nepřehledné situace více světla. Vypadá to, že otec Metal Gearu je smluvně zavázán k mlčení a nemůže se tam k těmto otázkám stále vyjadřovat. Tvrdí to alespoň magazín The New Yorker. Přesné důvody jeho odchodu jsou tak stále neznámé, respektive, co vedlo k bezprostřednímu rozkolu mezi dlouholetými partnery. Spekuluje se o tom, že se Kodžima pustil do křížku s nejvyšším vedením bývalého zaměstnavatele, ale samotné Konami dosud jeho odchod také oficiálně nijak nekomentovalo.

Založení nezávislého studia má dát Kodžimovi svobodu tvořit to, co sám chce, aniž by ho omezovala zkostnatělá firemní struktura. Práce ve velkých společnostech, především těch japonských, podle něj znamená, že každý i ten nejmenší detail musí projít složitým schvalovacím procesem. Magazínu The New Yorker Kodžima řekl, že jako nezávislý vývojář může být rychlejší a nemusí investovat čas do zbytečných prezentací. Navíc jako součást velké firmy nemohl zcela otevřeně říkat, co si myslí, protože jeho soukromé názor by mohly být zaměňovány se stanoviskem celé společnosti.

Podle toho, jak Kodžima mluví o herním byznysu jako takovém, lze přinejmenším usuzovat, že za jeho odchodem z Konami stály spory o financování jeho projektů. Kodžima totiž zmínil, že pokud se soustředíte jen na bezprostřední zisk, tohle odvětví vás semele a začnete zaostávat. Stěží tím mohl myslet něco jiného než spekulace o tendencích Konami vyměnit vývoj klasických AAA her za produkci free-to-play a mobilních titulů.

Samotný Kodžima se však rozhodně nevzdává a vzkazuje, že chce dělat velké hry tak dlouho, jak jen bude moci.

Zdroj: The New Yorker

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20865442
TheBobes napsal 19. 12. 2015 v 14.56

Lidi tu hejtí, že se tu píše pořád o Kojimovi a přitom jde o jednoho z nejdůležitějších lidí pro herní průmysl - dokázal přinést filmové pojetí vyprávění příběhů do her, propojit asijskou tvorbu s tou západní a další. Typické české ignoranství.

Nahlásit nevhodný obsah

6078727
metrixneo napsal 19. 12. 2015 v 14.24

kdo to je furt ten kodžima? věčně jsou všude jeho fotky a články, ale já nevím o koho jde

Nahlásit nevhodný obsah

20869024
simonikj napsal 18. 12. 2015 v 19.51

DeviR1: Tvoje fotka tam nebude,takže mají smůlu no...

Nahlásit nevhodný obsah

20875788
DeviR1 napsal 18. 12. 2015 v 16.37

Vy v té redakci už i masturbujete nad plakatem Kodžimi? Jednou za pár dní se podívám na hrej.cz a vždycky je to Kodžima tohle a Kodžima tamto...

Nahlásit nevhodný obsah

20876978
Dr.One napsal 18. 12. 2015 v 13.37

Předpokládám, že “Hollywood friend” je del Toro. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 18. 12. 2015 v 13.22

Kojima, Shinkawa, Kitamura, Imaizumi ?

Ad Kojima a odchod z Konami - včera jsme s kámošem v hospodě přišli na přesný důvod Kojimova odchodu. Až si vzpomenu, tak se o to podělim :-).

Co mě teď napadá podle poslední věty článku - Kojima vždy než začal dělat na jakémkoliv MGS věnoval minimálně ROK R&D - průzkumu co a jak by mohlo, nemohlo fungovat. Neváhal udělat tři prototypy a ty pak smést ze stolu. A to se v dnešní době moc nenosí. U MGS RISING spekuloval dva roky a nakonec hru vyrobily Platinum Games. A dva roky jen výzkumu (za který vás Konami platí, žádná hra na pultech), za to by vás v UBISOFTU upálili (i když, teď jim křivdím - u nových IP to dělají, akorát pak flákaj další díly, prostor pro inovaci se nepřipouští).

Gabča IV. Láskyplná: Koukni na Kena Levina a jeho novou hru - kdo to platí ? Nebo na Cliffa Blezinskiho a jeho novou hru ? Kdo to platí ? Asi takhle - partnerství se Sony bude jistě zajišťovat i nějakou tu finanční výpomoc ze strany Sony, třeba pouze jen v případě, že se projekt ocitne v úzkých. Ale, když už se na to ptáš a určitě to tak samozřejmě neni - vsadil bych se, že Kojima by jeden projekt z vlastní kapsy utáh.

PLUS - Kojima je mistr product placementu - viz Casio MGS IV/V.

Editováno: 18. 12. 2015 v 13.44

Nahlásit nevhodný obsah

20874167
fortrens napsal 18. 12. 2015 v 12.05

Gabča IV. Láskyplná: Sponzor se určitě najde, poté je tu možnost Kickstarteru. Playstation může udělat "reklamu", stejně jak to dělá Square Enix pro nezávislá studia, kterým vydává hry :)

Editováno: 18. 12. 2015 v 12.07

Nahlásit nevhodný obsah

8088
celoush napsal 18. 12. 2015 v 11.29

Už se začínám bát, že doma o Vánocích otevřu dárek a vyskočí na mne Kodžima.

Nahlásit nevhodný obsah

20875797
suchaf napsal 18. 12. 2015 v 11.25

suchaf: Než jsem to odeslal, tak se změnil titulek.

Nahlásit nevhodný obsah

20875797
suchaf napsal 18. 12. 2015 v 11.24

Že nenapíšete Kodžima Productions...?

Nahlásit nevhodný obsah