Kodžimova firma má jen čtyři zaměstnance
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Kodžimova firma má jen čtyři zaměstnance

Kodžimova firma má jen čtyři zaměstnance

Jiří Bigas

Jiří Bigas

18. 12. 2015 10:16 10
Reklama

Noc nám znovu přinesla několika zajímavých podrobností na konto Kodžimova nového působiště a projektu. Tentokrát se proslulý herní designér rozpovídal pro magazín The New Yorker.

Z článku mimo jiné vyplynulo, že v novém studiu momentálně pracují pouze čtyři lidé včetně Kodžimy samotného, což jen dokládá, jak dalekou cestu má firma teprve před sebou. Jen nabrat další kolegy a sestavit celý tým může trvat několik dalších měsíců. Řadu dalších pak zaberou testy technologií a předprodukční fáze, kdy musí vývojáři zvolit engine a naplánovat celý projekt. S ohledem na to, jak dlouhý vývoj Kodžimových her bývá, je jasné, že od vydání nás mohou klidně dělit minimálně čtyři roky. Není proto divu, že tým hledá tolik nových lidí prostřednictvím svého webu. Potřebuje bezpochyby obsadit desítky pozic.

Pokud jde o Kodžimovu rozepři s Konami, nezdá se nakonec, že by samotný rozchod dovolil vnést zúčastněným aktérům do celé nepřehledné situace více světla. Vypadá to, že otec Metal Gearu je smluvně zavázán k mlčení a nemůže se tam k těmto otázkám stále vyjadřovat. Tvrdí to alespoň magazín The New Yorker. Přesné důvody jeho odchodu jsou tak stále neznámé, respektive, co vedlo k bezprostřednímu rozkolu mezi dlouholetými partnery. Spekuluje se o tom, že se Kodžima pustil do křížku s nejvyšším vedením bývalého zaměstnavatele, ale samotné Konami dosud jeho odchod také oficiálně nijak nekomentovalo.

Založení nezávislého studia má dát Kodžimovi svobodu tvořit to, co sám chce, aniž by ho omezovala zkostnatělá firemní struktura. Práce ve velkých společnostech, především těch japonských, podle něj znamená, že každý i ten nejmenší detail musí projít složitým schvalovacím procesem. Magazínu The New Yorker Kodžima řekl, že jako nezávislý vývojář může být rychlejší a nemusí investovat čas do zbytečných prezentací. Navíc jako součást velké firmy nemohl zcela otevřeně říkat, co si myslí, protože jeho soukromé názor by mohly být zaměňovány se stanoviskem celé společnosti.

Podle toho, jak Kodžima mluví o herním byznysu jako takovém, lze přinejmenším usuzovat, že za jeho odchodem z Konami stály spory o financování jeho projektů. Kodžima totiž zmínil, že pokud se soustředíte jen na bezprostřední zisk, tohle odvětví vás semele a začnete zaostávat. Stěží tím mohl myslet něco jiného než spekulace o tendencích Konami vyměnit vývoj klasických AAA her za produkci free-to-play a mobilních titulů.

Samotný Kodžima se však rozhodně nevzdává a vzkazuje, že chce dělat velké hry tak dlouho, jak jen bude moci.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama