Firewatch a Adr1ft budou kratší hry
Na první pohled toho nemají oba tituly příliš společného. Ale když se podíváte blíže, zjistíte, že jsou si v mnohém podobné. A podobná bude i jejich délka.
Jsou to malé velké hry. Jde v nich o přežití. A důležitou roli hraje i pocit izolace a osamění. Jenže tím výčet styčných bodů, které sdílí hry Firewatch a Adr1ft nekončí. Jak vyplynulo tento týden, velmi podobně na tom budou i s herní dobou, která nevypadá nejdelší, ale o to intenzivnější má být. Firewatch od studia Campo Santo, který vychází už 9. února na PlayStation 4 a PC, nabídne podle designéra a programátora Nelse Andersona dobrodružství v průměru na pět až šest hodin. Prohlásil to v rozhovoru pro web WCCFtech a délku hry přirovnal k filmové trilogii nebo televizní minisérii. Půjde ovšem podle něj doslova sejít z cesty a celkovou výdrž si natáhnout návštěvou nepovinných lokací. Tento týden vyšlo rovněž najevo, že se Firewatch nechystá na Xbox One a že PS4 verze poběží v rozlišení 1080p a 30 FPS. V tuto chvíli malý tým vývojářů neplánuje ani podporu technologie PlayStation VR, i když zařízení se jim líbí.
Zajímavé přitom je, že ani Adr1ft nebude bůhvíjak dlouhá hra. Titul, který vyjde 28. března na PC a brzy na to i na konzolích, jak jsme se dozvěděli tento týden, se naopak pyšní plnohodnotnou podporou headsetu Oculus Rift a VR je jeho velkou devizou (i když výslovně nepadla zmínka o podpoře PlayStation VR), nicméně délka hry na tom bude velmi podobně jako u Adr1ft. Adam Orth už se dříve nechal slyšet, že hra v ceně 20 až 30 dolarů zabere jen přibližně čtyři hodiny. V rozhovoru pro Game Informer doslova řekl, že je to titul, který zvládnete dohrát na jeden zátah, ale bude mít všechny ostatní atributy AAA hry.