Elite nedává přednost Steam VR před Riftem

22. leden 2016 14:33 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (4)

Vývojáři Elite: Dangerous ze studia Frontier Developments učinili překvapivý krok. Rozhodli se, že jejich vesmírný simulátor nadále nebude podporovat headset Oculus Rift. Místo toho se plně zaměří na technologii Steam VR.

AKTUALIZACE

David Braben krátce poté, co se zpráva začala šířit internetem, předchozí tvrzení popřel. Navzdory tomu, že původní prohlášení jeho studia mluvilo celkem jasně. Komunitní manažer Zac Antonaci vydal v reakci na novinku Eurogameru další vyjádření, v němž tvrdí, že Frontier Developments budou dále pracovat i na podpoře pro Oculus Rift. Studio prý chce využít všechny VR technologie. Pravdou ale zůstává, že Steam VR bude zřejmě hrát v budoucnu v případě Elite prim.

PŮVODNÍ ZPRÁVA

Informaci jako první přinesl britský Eurogamer, který dostal tip od svého zdroje. Když magazín kontaktoval přímo autory hry, zprávu potvrdili. Důvodem ale není žádná exkluzivní smlouva zavazující je k použití HTC Vive, jak by si mohl někdo třeba domýšlet. “Podporujeme VR několik let a Elite: Dangerous je pravděpodobně nejpokročilejší hra s touto technologií,” napsalo studio v prohlášení zaslaném Eurogameru.

“Chceme hráčům nabídnout ten nejlepší možný VR zážitek,” stálo dále v mailu s tím, že nyní se vývojáři rozhodli zaměřit na konkurenční technologii. V pozadí podle slov autorů nestojí žádná exkluzivní smlouva. Podporu pro headset HTC Vive přitom tým přislíbil teprve loni v září. Vesmírné simulátory jsou pro VR jako stvořené a u Elite se s touto technologií počítalo od samého začátku.

Ještě před dvěma lety zakladatel studia David Braben básnil o konkurenčním zařízení Oculus Rift, které autoři dlouho využívali, aby předvedli potenciál hry pro virtuální realitu. Nyní to vypadá, že s verzí 0.6 další vývoj pro Rift ustal.

Zdroj: Eurogamer.net

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20809076
red-icius napsal 22. 1. 2016 v 19.54

Ocelotr2.0: Amos: Rikal nekdo Sony VR? ktery NEBUDE mit problem dodat vyvojarum jednotnou knihovnu a podporu? Kde nebudeme muset VUBEC resit drivery a nastaveni? Kde to proste jen zapnem a bude? :D

Pokud nebudou jednotny drivery, tak je to smrt, obycejnej Franta, kterej si na PC 3d helmu koupi nebude za ty prachy chtit cokoli k tomu resit ;)

Editováno: 22. 01. 2016 v 19.55

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 22. 1. 2016 v 14.57

Ocelotr2.0: Máš recht. Těšil jsem se jak malej, ale jsem z toho nakonec naprosto znechucenej.
To je hnus, velebnosti.

Editováno: 22. 01. 2016 v 15.02

Nahlásit nevhodný obsah

20876350
Ocelotr NN napsal 22. 1. 2016 v 14.52

Amos: Další důvod proč to nekupovat. Dokud nebude unifikované rozhraní pro všechny VR.

Nahlásit nevhodný obsah

20883442
Amos napsal 22. 1. 2016 v 14.46

Jestli budou hry ještě rozdělený podle podpory zařížení tak to bude definitivní smrt VR.
Ještě že jsem nešel do předobjednávky OR - byl bych o 23 klacků lehčí a hru kvůli které mě VR zajímá hodně bych si na něm nezahrál.
Nicméně nepůjdu ani do předobjednávky Vive protože chci to napřed aspoň vidět a počkám taky na všechny opičky a obstrukce vývojářů.

Nahlásit nevhodný obsah