Co změní Survival Mode ve Fallout 4?
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Co změní Survival Mode ve Fallout 4?

Co změní Survival Mode ve Fallout 4?

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

25. 2. 2016 11:52 10
Reklama

Je pro vás Fallout 4 příliš snadný? Chtěli byste, aby přežití v Pustině nebylo jen otázkou mlsání lékárniček? Pak právě pro vás Bethesda chystá Survival Mode, který pozmění některá základní pravidla hry a nabídne docela jiný zážitek.

O konkrétních změnách Bethesda doposud nemluvila, ale zvědavým fanouškům se podařilo najít v souborech hry přehled o všech novinkách v Survival Modu. Bethesda seznam na svém Twitteru označila za pravdivý, ale přidala, že na módu se stále pracuje. Lze tedy očekávat, že ve finální verzi bude Survival Mode obsahovat ještě více úprav. I přesto se jedná o velice zajímavý předběžný náhled na styl novinek, které Survival Mode do hry přinese.

Survival bude nová obtížnost, kterou si hráči budou moci zapnout v nastavení hry. S ní se zbaví možnosti hru ručně kdykoliv ukládat, a to i přes quicksave. Uložení pozice proběhne pouze v případě, když se postava vyspí v posteli minimálně na jednu hodinu.

Souboje budou o něco realističtější a nejspíše i mnohem náročnější. Jak hráči, tak i nepřátelé vydrží méně zranění, proto budou přestřelky rychlé a smrtelné. Hráči navíc automaticky dostanou perk Adrenaline, který zvyšuje zranění, jež v soubojích udělují. Čím více budou zabíjet, tím více jim bude v krvi stoupat adrenalin a tím poroste zranění z rozdávaných ran. Adrenalin pak bude klesat, když se hráči vyspí déle než hodinu.

Nejen pravidelný spánek bude důležitý pro zdraví vaší postavy a vy tak budete muset občas i něco sníst a vypít, abyste byli připraveni do boje. Bez jídla, vody či spánku vám bude klesat zdraví, statistiky SPECIAL, bude se vám zvyšovat únava, snižovat imunita vůči nemocem a nakonec vás vyčerpání může i zabít.

Únava ve hře funguje podobně jako ozáření, ale ovlivňuje, kolik akčních bodů hráči dostanou. Čím unavenější budou, tím méně toho mohou vykonat. Nemoci zase lze chytit například konzumací neuvařeného masa, vypitím nefiltrované vody, zraněním infikovanými nepřáteli nebo požitím chemikálií. Pomůžou proti nim třeba antibiotika, která si hráči mohou sami vytvořit nebo lépe zakoupit u doktorů. Pip-Boy bude vždy dávat hráči přehled o nasbíraných nemocích a jejich vlivech.

Zdraví si ale hráči budou muset hlídat i v dalších případech. Zlomeniny se už nebudou samy léčit, ale bude třeba použít stimpak. Nošení těžšího nákladu, než umožňují statistiky, pak bude udělovat pravidelné zranění nohou a celkového zdraví. K váze se budou nově připočítávat i náboje do zbraní, přičemž bude platit, že čím větší, tím těžší. Takže fúzní jádra a rakety už do kapes jen tak nenacpete.

Změny se dočká i navigační kompas, který již nebude ukazovat rozmístění nepřátel a aktivní body se na něm budou zobrazovat až, když se ocitnete v jejich blízkosti. Zapomenout rovnou můžete na fast travel a svět bude pomaleji generovat vyvražděné nepřátele a posbírané předměty.

Nakonec se Survival Mode projeví i na chování vašich společníků. Ti se již po bojích nebudou automaticky zvedat ze země, a pokud je v Pustině zanecháte zraněné, sami se pak přesunou domů.

Datum vydání Survival Mode zatím nemá, ale Todd Howard nedávno potvrdil, že se nový herní mód v příštích měsících objeví na Steamu v betaverzi k testování a až se vývojáři rozhodnou, že jej dostatečně odladili, dostane se i na konzole.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama