Driveclub VR už není jen pokus. Bude na E3
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Driveclub VR už není jen pokus. Bude na E3

Driveclub VR už není jen pokus. Bude na E3

Jiří Bigas

Jiří Bigas

20. 3. 2016 09:36 2
Reklama

Není pochyb o tom, že závodní hry patří vedle leteckých a vesmírných simulátorů mezi tituly, které mají co do implementace VR technologie zdaleka největší potenciál prohloubit prožitek z akce. Není proto divu, že s virtuálními headsety koketují Project CARS, Assetto Corsa a podpory se má dočkat i Gran Turismo Sport. Ze stáje Sony ale vyráží na trať ještě jeden závodník, a sice Driveclub.

VR verze Driveclubu se znovu představila na GDC 2016 v kalifornském San Franciscu. Zdá se, že z původního prototypu, o které jsme psali už loni v říjnu a vývojáři z týmu Evolution Studios jej prezentovali za zavřenými dveřmi na veletrhu Paris Games Week, se začíná klubat skutečná hra. I když zatím šéf projektu Paul Rustchynsky nechtěl přiznat, zda půjde o samostatný VR titul, nebo nějaké další lákavé rozšíření pro stávající Driveclub, na Twitteru se nechal slyšet, že detaily prozradí už v červnu na E3.

Hra zvládá běh v 60 snímcích za sekundu a navzdory tomu, že vývojáři museli optimalizovat grafiku kvůli vyššímu frameratu, podle něj vypadá výborně. Rustchynsky také ujistil fanoušky, že se hra i v PS VR verzi stále stejně skvěle ovládá na gamepadu, ačkoli k prezentaci autoři využili volant. Rozhodně ale není podmínkou. Rustchynsky se rovněž nechal slyšet, že s klasickým ovladačem se navíc i ve VR Driveclub překvapivě dobře řídí nejen z kokpitu, ale také při pohledu zpoza vozu. O Motorstormu pro VR ale studio zatím spekulovat nechce.

Web JeuxVideo.com dokonce zachytil VR verzi Driveclubu na GDC 2016 v chodu. Nic moc z ní nevykoukáte, ale pokud vám to nedá, posuňte se ve videu na čas 6:42.

Už koncem října jsme na konto tehdejšího prototypu psali, že se autorům podařilo zdvojnásobit počet snímků za vteřinu ve VR verzi, protože ta normální běží jen ve třiceti. Podle britského Eurogameru toho tehdy vývojáři dosáhli mimo jiné tím, že snížili počet vozů na trati z dvanácti na osm. Nebylo to ale jediné omezení, které umožnilo takto výrazně vylepšit plynulost hry. Tým také zredukoval některé pokročilé efekty počasí i detaily trati a současně se zbavil zpětných zrcátek, aby dosáhl na požadovanou frekvenci.

Vedoucí projektu Paul Rustchynsky tehdy doufal, že se vývojářům povede některé z těchto prvků do hry zase vrátit, až se projekt dostane ze stádia prototypu. A vzhledem k tomu, jaké pokroky udělala původní hra od vydání dosud, a to i na poli grafiky, není těžké představit si, že vývojáři mohli ve svém snažení uspět a výsledkem bude VR verze, která nebude představovat žádný zásadní kompromis oproti originálu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama