Leč Dark Souls III na západě vychází až v dubnu, někteří filutové neváhají zakládat japonské účty a na tamním trhu nakupují jako diví, neboť v zemi vycházejícího slunce hra už vyšla. Mezi takové můžeme zařadit i experty z Digital Foundry, protože i oni se pro jednu kopii bezhlavě vrhli, aby nám co nejdříve přinesli technický rozbor.
Došli v celku k zajímavým závěrům. Jak už titulek napovídá, japonští vývojáři z FromSoftware se lépe vypořádali s verzí pro PlayStation než s tou pro Xbox, neboť ta pokulhává. Zatímco PlayStation nabízí 1080p bez nějakých větších nedodělků a nedostatků, Xbox nabízí slabších 900p, které je následně upscalováno na HD displaye.
Bohužel, to není vše. Snímkování se na Xboxu v náročnějších sekvencích propadá pod 30 FPS, a tak dochází k viditelnému zakuckávání, které dělá hraní nepříjemným. Zda budou tyto problémy vyřešeny nějakým pozdějším patchem, popřípadě zda se jej stihne vytvořit do příchodu verze pro západní trhy, není v tuto chvíli zřejmé. Vypadá to, že Dark Souls budou hardwarově náročnější hrou, než se doposud zdálo, a proto má Xbox problémy. Včera jsme totiž mimo jiné informovali o tom, že FromSoftware zvýšili minimální a doporučené požadavky na PC.
To, že má PlayStation drobnou výhodu vyplývá i z toho, že FromSoftware mají zkušenosti s tvorbou Bloodbornu, který je PS4 exkluzivní a používá stejný engine jako třetí Dark Souls. Vzhledem k tomu, že se ani Bloodborne nepotýkal s nějakými většími chybami, dalo se očekávat, že DS III na tom bude obdobně.
Nicméně pokud vlastníte Xbox One, neklesejte na mysli. Ode dneška je ve zpětné kompatibilitě i první díl série, který v případě nákupu digitální verze třetích Dark Souls obdržíte spolu se hrou. Spolu s ním do zpětné kompatibility zamířil i Tekken Tag Tournament 2. Něco mi říká, že už jsme o něm psali. Již dříve se totiž objevily spekulace, že právě Tekken a Red Dead Redemption do zpětné kompatibility zamíří - a byť spekulace drtivá většina společnosti šmahem odsoudila pro nepravost a falzifikaci, nakonec se potvrdily obě dvě hry. Z toho plyne ponaučení, nesuďte dne před večerem…
Zdroj: Digital Foundry
Hoši v čom je to bulvárne? Titulok super a výber slov profesionálny a neutrálny. Za mňa normálny "performance článok".
GALBATOR: Ceto: Acemax67: Bulvární to není ani náhodou.Podobný článek se tu píše skoro u každé opravdu očekávané hry.Bulvár na tom nevidím ani trochu.To mi jen přijde,že jakožto majitelé Xbox One se cítíte znevýhodněni kvůli pár pixelům dolů a útočíte na článek....Nechápu vaše rozčarování,když je tam jen o 180 pixelů míň,to na velké televizi nepoznáte.Spíš než rozlišení bych se bál frameratu,který jste nezmínili.
Mně je to ale stejně jedno,Dark Souls jdou mimo mě,zahrát si je zkusím,ale nikdy jsem tomu neholdoval.
Editováno: 24. 03. 2016 v 16.22
digmen: 80% všech her na XONE jedou v 1080p viz poslední průzkum IGN. 18% jede v 900p a zbylá dvě v 720p. Navíc jsou tu tituly, které ani PS4 na 1080 nedá. Viz. AC Unity a Syndicate, Battlefield 4, Hardline, SW Battlefront, UFC, Watch Dogs, a další by se jistě našli.
Hra ledva vyšla, budou následovat patche, které sice asi nic neudělají s dostačujícím rozlišením 900p, ale určitě vylepší framerate. Brečet nebo se smát tomu, že má XONE nižší rozlišení je dětinské, rozdíly mezi platformami tu byly vždy už od úsvitu osmibitů a dneska jsou absolutně nejmenší. Dřív měla hra na ZX spectrum 8 barev, na Commodoru 16, na ECS Amize 32, na AGA Amize a PC VGA 256. Navíc každá verze měla většinou absolutně jinou grafiku od jiných grafiků, něco jako konvertování grafiky mezi platformami bylo nespolehlivé a náročné, takže každý tým dělající konverzi raději kreslil od začátku.
Zde ukázka u hry RASTAN - musíte uznat, že rozdíly v dnešních konverzích jsou k smíchu. 10 verzí jedné hry, každá vypadá jinak.
https://www.youtube.com/watch?v=uSY63P37OGY
Editováno: 24. 03. 2016 v 14.50
Ono se pise a resi to ze hry jedou na X1 v 900p kdyz PS4 ma 1080p. To me ale neprekvapuje... spis se divim ze kdyz je PS4 o 50% vykonejsi tak jak je mozny ze jsou hry na obe platformy ve stejnem rozliseni atd... X1 bude vzdy mene vykony z teoretickeho hlediska. To je jako srovnavat 2 pc rozdilnych konfiguraci a divit se tomu ze to se slabsi grafikou jede v nizsim rozliseni.
Editováno: 24. 03. 2016 v 14.13
David Plecháček: Já vím minimálně o jednom, kde PS4 verze jede a vypadá hůř :d Resident Evil Revelations 2 :D
Edit: Vlastně verze Wild Run, také běží lépe než PS4. Dokonce i rozlišení má už 1080p oprati základnímu The Crew. Vlastně potom Assassins Creed Unity. Také běží lépe.
Editováno: 24. 03. 2016 v 13.42
David Plecháček: To spíše vypadá jako by se ozvali potrefené husy, respektive vlastníci XOne, takže být tebou tak se těmi hate komentáři nezabývám ;-)
Editováno: 24. 03. 2016 v 13.39
Nezlobte se na mě, ale nechápu, proč nebo v čem je novinka bulvární.
Digital Foundry, dceřiná společnost britského Eurogameru, dělá podobných testů desítky. Vzhledem k tomu, že je Dark Souls III velmi očekávaná hra, pochopitelně bylo v jejich zájmu přinést rozbor co nejdříve. Jejich zpráva výslovně zmiňuje nedostatky ze strany Xboxu - totiž pouhých 900p a propady pod 30 FPS. Ve finále je irelevantní, zda je 900p viditelných pouhým okem či nikoliv, důležité je, že vývojáři museli přistoupit ke kompromisům a slevit z rozlišení. A i přes to, že ty kompromisy udělali, se hra stejně viditelně dostává pod hranici 30 FPS. Kdyby se to samé dělo u PlayStationu, kdyby nějaká renomovaná společnost vydala obdobnou zprávu, pochopitelně jí zmíníme také, klidně úplně stejným způsobem.
Co se týče mé formulace, nevidím v ní nic bulvárního. Ostatně ani na tom "Xbox se vzadu krčí", protože podobných případů byla spousta a rozhodně to není něco, co by si Microsoft dal za rámeček. A kdy se používá slovní spojení krčit se vzadu? Když někdo desetkrát prohraje v tomtéž srovnání, ani jednou nezvítězí, a přesto chce být rovnocenným konkurentem, nezaslouží si takové označení? To nevypovídá pranic o bulváru, to je slovní obrat, který sem přesně pasuje.
Myslim, že tu není třeba dělat závěry nad tím, jak běží XONE verze, když se ani neví jak běhá verze pro PS4. Upřímně Bloodborne běhal několik dní po vydání stejně jako teď Dark Souls 3 na XONE. A ani teď ten framerate není stabilní.
Jen tak dál, xboxáci si musej uvědomit jak je na tom ta jejich poslední konzola nedostatečná :D
Acemax67: Upravil jsem, zkusím se toho vyvarovat. Nemělo to vyznít urážlivě, bohužel je fakt, že Xbox dopadl ve srovnání zase hůř.
Divim se ze se nepoukazuje na to kde ze vlastne je ten 50% vykonovy naskok PS4...
Síla cloudu se ukazuje :D nebojte se snad to 10 patchu spraví :D
tunerdrift napsal 26. 3. 2016 v 08.13
Článek není bulvární vůbec, je to jen souhrn faktů o tom že Xbox je sranec. Všichni to vědí a brečí tu jen jeho majitelé. :D