Jak si stojí Dark Souls ve srovnání PC a PS4?
Bratrovražedné srovnání třetích Dark Souls na konzolích jsme tu už měli, a jeden den před vydáním je nejvyšší čas porovnat konzole s počítačem. Možná, že byste čekali, že PC verze roznese konzole na pomyslných kopytech, vcelku překvapivě tomu tak není. PC je na tom lépe v několika ohledech, ale vítězství není tak drtivé.
Největším rozdílem, kterého si všimnete, nebude ostrost a detailnost textur, nýbrž jen a pouze snímkovací frekvence. Zatímco konzole nabízí 30 FPS, na počítačích (pokud ho budete mít dostatečně výkonný) se vyšplháte až na šedesát. To je pochopitelné, u jiných her tomu není jinak, ale v akční hře, jakou Dark Souls je, se jedná o aspekt důležitý. Ale víc zkrátka nic - pokud jste doufali, že si díky výkonné mašině užijete zcela jiný zážitek a ještě krásnější prostředí, možná budete nepříjemně překvapeni. Na druhý pohled si lze sice všimnout dalších detailů, jako jsou ne tak kvalitní stíny a motion blur, přesto jsme i my čekali, že rozdíl mezi oběma verzemi bude mnohem markantnější.
Výsledek je překvapivý z několika důvodů. Buď je možné, že japonští FromSoftware odvedli na konzolích pořádný kus práce, nebo potenciál osobních počítačů neumí tolik využít. Ostatně několik týdnů zpět došlo k úpravě minimálních a doporučených požadavků na stroj zákazníků, což sice mohlo vypovídat o potenciální kráse a z ní plynoucí náročnosti, ale také o zmíněné druhé variantě. Buď jak buď, i tak výsledek vypadá skvěle a již zítra se ho dočkáme i my - na PC, PS4 a Xboxu One.