Minecraft prodá 10 tisíc kopií denně

16. duben 2016 16:28 / Jiří Bigas / Novinky / Diskuze (16)

Pokud byste měli náhodou pocit, že Minecraft už je takříkajíc za zenitem jen proto, že se vám trochu ztratil z dohledu, zamyslete se znovu. List The New York Times přinesl zajímavé a obsáhlé téma, jehož prostřednictvím můžeme po čase nahlédnout třeba do pozoruhodných statistik tohoto fenoménu.

Podle Microsoftu se každý den prodá 10 tisíc kopií Minecraftu. Velmi zajímavé jsou ale i údaje o samotných hráčích. Softwarový gigant totiž vyvrací mýtus o typickém fanouškovi. Pokud byste čekali, že většinu uživatelů tvoří děti do 10 let a převážně kluci, budete překvapení. Přibližně 40 procent hráčů tvoří ženy a průměrnému hráči je mezi 28 a 29 lety.

Téma se ale věnuje také tomu, proč se stal Minecraft takovým fenoménem právě mezi dětmi. A to navzdory tomu, že nenabízí tutoriál ani jiné prvky, které obvykle vývojáři a vydavatelé považují za nezbytné, pokud si má hráč osvojit mechanismy tak specifické a rozsáhlé hry.

Když můžeme podle těchto statistik lehce dovodit, že jen letos by mohl Minecraft při tomto tempu prodat více než 3,5 milionu kopií, nutně se nabízí otázka, co za tímto úspěchem vězí. Jedním z důvodů může být podle článku i skutečnost, že sandboxoxvý hit hráče nepodceňuje a naopak je na rozdíl od mnoha jiných her k uživateli od počátku náročný.

List The New York Times upozorňuje čtenáře z řad nehráčů, že Minecraft je neuvěřitelně komplexní, ale na začátku také působí neproniknutelně. “Když začnete, žádná vyskakovací okna vám nevysvětlí, co máte dělat. Není tu ani sekce s nápovědou. Musíte na to prostě přijít sami,” píše autor Clive Thompson s tím, že výjimkou jsou verze pro konzole, které v prosinci přidaly tutoriál.

To je podle The New York Times v přímém kontrastu s drtivou většinou dnešní videoherní produkce, která si zakládá na přístupnosti a pyšní se propracovanými tréninky, které hráči ukážou, jak se pohybovat, mířit i střílet. Prostě jako by to byla vaše první hra v životě. “V Minecraftu vám nic nevysvětlí, že kostlivci vás zabijí, nebo že když budete kopat dost hluboko, můžete narazit na lávu, která vás také zabije, ani to, že si můžete vyrobit krumpáč,” popisuje autor článku.

Téma se dále věnuje tomu, jak první rok Minecraftu propadli především nerdi a dospělí hardcore hráči. Prodeje pořádně nakopl až později zájem mladších fanoušků, kterým hra dovolí nechat vyniknout vlastní představivost. Za úspěchem se skrývá i jeho orientace na sociální média a to, že je jako stvořený ke sdílení a streamování.

Zdroj: Digital Spy

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20874536
Minstriel napsal 17. 4. 2016 v 18.15

stul.drabik: To se nedivím že to nechápeš :)

Nahlásit nevhodný obsah

14538225
DJBlack napsal 17. 4. 2016 v 11.29

http://i.ytimg.com/vi/Yrcd98nmw8g/maxre…

Editováno: 17. 04. 2016 v 11.29

Nahlásit nevhodný obsah

20869902
goblincz napsal 17. 4. 2016 v 08.34

Geniální hra, strávil sem v ní neskutečné množství času, teď si to rád zapnu na 10-15 minut na odregování ale jinak jsem toho už celkem přehraný. Téhle hře strašně kazí image youtube komunita, kde si pak člověk myslí že je to hra pro malé děcka, přitom to není vůbec pravda.

Nahlásit nevhodný obsah

20872817
stul.drabik napsal 17. 4. 2016 v 06.49

Nechápu co nato lidi mají?V dlouhé době si to nehodlám koupit

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 16. 4. 2016 v 23.46

red-icius: Asi jsem tě nepochopil napoprvý, jaks to myslel :) Teď už chápu, žes chtěl říct, že indie vývojáři 'utekli' na appstore.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 16. 4. 2016 v 23.02

Lahva: tak ja resim indie, ktery na Pc rostlo a pak prisel appstore, kterej nez se zahltil dokazal prinyst prachy indie vyvojarum okamzite a s minime nakladu (zadnyma)

jinak jo, i v ramci hudby udelal apple revoluci, viz jeho "kazda skladba za stejnou cenu" atd ;)

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 16. 4. 2016 v 19.31

red-icius: A stejně tak by jsme mohli mluvit o dalších službách, třeba u hudby, žejo..

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 16. 4. 2016 v 19.20

red-icius: Ale mobilní hry.

Nahlásit nevhodný obsah

20809076
red-icius napsal 16. 4. 2016 v 19.13

Lahva: tak to muzes rovnou rict i apple se svym appstore, kterej zpusobil boom mnohem vetsi a rychlejsi nez steam i minecraft :)

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 16. 4. 2016 v 18.51

Tataboj: Tak Steam jako prodejní platforma - s tím souhlasím. MC tenkrát spíš nějaké povědomí že ty Indie nějaký jsou taky dobrý. Do tý doby mi přijde že tahle část trhu byla hodně mrtvá.

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 16. 4. 2016 v 18.20

Lahva: Já mám pocit, že indie hrám pomohl spíš Steam. Ale s těmi survival crafting hrami určitě Minecraft změnil herní průmysl na dost dlouho.

A je fakt neskutečný, co všechno jde vytvořit ve vanilla Minecraftu. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20836016
Khalashnikovf napsal 16. 4. 2016 v 17.22

Minecraft je skvostem, kterej by mohl závidět, kde kterej vývojář. I samotná hra je geniální, ale jakmile to hraješ na PC a máš chuť do toho jít na tvrdo a začneš tam cpát technické módy, z té hry se stane ještě více ultimátní výukový materiál.

A kdo si nikdy nepřál postavit si vlastní nukleární elektrárnu a pak na ni zapomenout a záhy se divit, jak velkej kráter to udělalo :D

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 16. 4. 2016 v 17.03

Ještě k tomu proč je skvostem. Možná se mýlim v nějakém bodě, ale klidně mě opravte. Jak to já cítím:

MC ukázal cestu Indie hrám na velký trh.
Otevřel brány do světa craftovacích a survival her.

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 16. 4. 2016 v 16.59

Strejda Phil: Dovolím si oponovat. Minecraft je rozhodně skvostem herního průmyslu. To že se okolo něj veze vlna aury kvičících dětí je věc druhá. Jak se píše v článku, ta hra osloví prakticky jakoukoliv věkovou skupiny. S kamarádama jsme měli tak dva tři roky zpět vlastní server, kde jsme se pravidelně pouštěli do stavby hradů a městeček, aby jsme si u toho v klidu pokecali.

Jsem to zase schválně zapnul. To to bylo tak těžký? :D Jsem měl prvních pár nocí co dělat :)

Nahlásit nevhodný obsah

20877390
Strejda Phil napsal 16. 4. 2016 v 16.45

Škoda.... :( Tohle se prodává a skvosty herního průmysu se prodávají 10x míň.A tomu s těmi hráči a ženami nevěřím.

Nahlásit nevhodný obsah