V No Man's Sky nebude příběh, ale lore

28. duben 2016 11:07 / Pavel Makal / Novinky / Diskuze (7)

Procedurálně generovaný vesmír No Man’s Sky se chlubí téměř nekonečným množstvím planet a zákoutí, která budete moci navštívit a být prvním a možná i navěky jediným hráčem, který vkročí na jejich virtuální půdu. Hello Games v čele se Shawnem Murrayem nám nyní dovolují nahlédnout pod pokličku příběhu.

Příběh je ale možná nesprávným výrazem, i sami autoři se mu brání. Daleko větší důraz kladou na lore, tedy celkové pozadí světů, ve kterých se hra odehrává. Je bezesporu sympatické sledovat, s jakou láskou a zaujetím hovoří o svých planetách, civilizacích, které je obývají nebo v minulosti obývaly a o tajemstvích, která budeme moci objevovat. Lore by mělo být tím hlavním tahounem, který nás bude u hry držet, protože ruku na srdce, navštěvování desítek, stovek a tisíců planet, jakkoli rozdílných, by se mohlo po čase bez nějakého hmatatelného účelu začít zajídat i těm nejzatvrzelejším pionýrům hlubin vesmíru.

 Aby příběhové pozadí dostalo patřičnou hloubku, pozvali si Hello Games na pomoc Dava Gibbonse, který dříve pracoval na komiksovém veledíle Watchmen, a Jamese Swallowa, několikanásobně nominovaného za díla z univerz Star Trek, Warhammer nebo Doctor Who. Oba umělci připravují pro speciální edici hry sběratelský komiks, ale zároveň pomáhají autorům naplnit svět zajímavými střípky z jeho historie. Vzhledem k talentu a řadě úspěchů, které si dvojice v průběhu let své aktivní činnosti připsala, je velmi snadné uvěřit, že svět No Man’s Sky bude radost objevovat.

Hra se po dlouhých peripetiích snad už konečně dočká svého vydání 21. června letošního roku, a to na PC a PlayStation 4. Hello Games vydali video, v němz Gibbons a Swallow hovoří o své práci na No Man’s Sky a doprovodném komiksu.

Zdroj: PC Gamer

Související hry

Diskuze

Tvůj komentář

Pro přidávání příspěvků do diskuzí se prosím přihlašte!
20893790
LoudYczech napsal 29. 4. 2016 v 09.16

Na hru jsem zvědavý a těším se na ní. Ale zajímalo by mě, proč jsou na některých planetách ty velké šutry, které levitují nad povrchem. To mi u hry dost kazí atmosféru. To je jako když v Minecraftu jsou bloky jen tak píchlé ve vzduchu.

Nahlásit nevhodný obsah

20863111
Valvetro napsal 28. 4. 2016 v 22.53

Jak v takovém konceptu zpracovat příběh? V každé soustavě jiný? Nebo nějaká fantaskní slátanina o záchraně existence? Pokud bude pozadí světa zpracováno zajímavě a s dostatečným tajemnem... za mě ideální varianta.

Nahlásit nevhodný obsah

20871763
Victor the Cleaner napsal 28. 4. 2016 v 22.46

Někdy není na škodu, když si člověk pozadí toho světa rozkrývá sám :)

Nahlásit nevhodný obsah

20845348
Lahva napsal 28. 4. 2016 v 13.32

Byl by to příjemný bonus, postupně objevovat něco na pozadí. Už aby bylo léto :)

Nahlásit nevhodný obsah

8405418
Renee napsal 28. 4. 2016 v 12.31

Tataboj: Takže vlastně Dark Souls. :)

Nahlásit nevhodný obsah

20863161
Tataboj napsal 28. 4. 2016 v 11.58

Takže vlastně Dark Souls? ^^

Nahlásit nevhodný obsah